Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Dushjørne rett på fliser eller dusjkar


Anbefalte innlegg

Jeg skal skifte ut et dusjkabinett, da det er gammelt og at jeg synes det er veldig vanskelig å holde 100% rent. Ønsker å kjøpe dushjørne. Men jeg ønsker ikke å ha vannet rett på flisene, og lurer på hva slags muligheter jeg har da?
Dusjkar? Fugemasse med proxy 2 komponent i fugene? Hva er lurt å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
19 hours ago, Underkiller said:

Jeg ble tipset om dusjkar faktisk, har du hørt om det?

Dusjkar vil fungere mot gulvet, men du vil fortsatt få vann direkte på veggflisene. Hvis du ikke kjenner tilstand på eventuell membran osv. bak de flisene, vil det være risikabelt. Dusjkabinett er alltid den sikreste løsningen, selv om dusjhjørne selvsagt er estetisk penere. 

Endret av Mercruiser
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde dusjhjørne før men leiligheten begynte å aldres så jeg turte ikke det lenger.

Vurderte slikt kar for å iallefall skåne gulvet, men det var meget vanskelig å finne ett i rett størrelse + at veggene fortsatt var utsatt.

Så det ble dusjkabinett. Mange fine kabinetter å velge mellom og det gir garantert beskyttelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg ikke liker med dusjkabinett er at dem får flekker som er nesten umulig å ta bort i festene mellom glass og plast etc. Derfor jeg kunne tenkt meg dusjkar.

6 hours ago, Mercruiser said:

Dusjkar vil fungere mot gulvet, men du vil fortsatt få vann direkte på veggflisene. Hvis du ikke kjenner tilstand på eventuell membran osv. bak de flisene

Vil ikke proxy og fugemasse hjelpe på veggflisene?

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Underkiller said:

Det jeg ikke liker med dusjkabinett er at dem får flekker som er nesten umulig å ta bort i festene mellom glass og plast etc. Derfor jeg kunne tenkt meg dusjkar.

Vil ikke proxy og fugemasse hjelpe på veggflisene?

 

Finnes vel sikkert noen som er bedre enn andre?

Du kan sikkert få det greit med å tette selv men det blir sabla dyrt om det ikke er tett og du får vann å mugg å drit inni veggen. Ikke sikkert forsikringen hjelpe så mye heller med slikt arbeid. Men det er jo en risiko du må se selv. Jeg antar det er en grunn til at dusjkabinettet er der selv om det er fliser?

Beste er vel å rive flisene å bytte membran, for så å legge nye. Ganske omfattende men da kan du dusje på flisene uten bekymringer i en 10 år iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...