Gå til innhold

Hva er riktig pris for denne (7700k, 32GB, GTX 1080)


Anbefalte innlegg

Har fått overta denne PC-en, men den blir ikke brukt så mye, så vurderer å selge den. Hva mener dere er riktig pris? Ønsker ikke å prise meg ut av markedet, men heller ikke selge den til gi-bort-pris. Selges i utgangspunktet uten lagringsmedier, men kan inkludere SSD (M2 eller SATA) eller HDD. Foretrekker typisk kjøpere medfølgende lagring, eller foretrekker man å bruke noe man har og/eller kjøpe nytt?


Corsair Graphite 760T Big Tower
Intel i7-7700K
MSI Z170A Gaming M3
ASUS ROG Strix GForce GTX 1080
32 GB HyperX Fury DDR4 RAM
EVGA Supernova 750W
Cooler Master Neptun 240M kjøler
ASUS BC-12D2HT Bluray-stasjon

Endret av kvakse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får nok flere interessenter om du monterer en M.2. Er den liten i lagringskapasitet kan du vurdere å montere SSD/Harddisk også.

Legg gjerne inn Windows-lisens også sånn at maskinen er klar for bruk. Er Windows lagt inn før på denne maskinen kan du bare laste ned Windows fra Microsoft med Windows Download Tool og installere siden Microsoft kjenner igjen maskinen.

Du kan jo sjekke sånn høvelig hva lignende maskiner går for på finn.no

https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?q=7700+gtx+1080&sort=RELEVANCE

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Hei. De aller fleste vil nok ha en eller annen lagringsenhet. Iallefall de som er førstegangskjøpere.

Så kan det lønne seg og installere et eller annet OS. Helst Windows. Om du installerer Windows 10 eller Windows 11 er vel kanskje et fett, men iallefall et eller annet OS bør man ha installert.

10k. Jaja. Det kan jo gå, men det er jo ikke akkurat nytt det systemet der heller.

Men en annen ting. Hvorfor kan du ikke bruke den selv? F. eks siden at det er både DVI og HDMI port på Hovedkortet, så kan du bruke den som Server eller MediaPC også selger du bare skjermkortet. Den er mer enn bra nok til et slikt formål.

Lenke til kommentar

Takk for tips. 10k var nok litt drøyt. Prøver nok med 6000 kr eller noe sånt. Godt poeng med Windows, det hadde jeg ikke engang tenkt på. Det første jeg gjorde var å fjerne Windows fra maskinen, hehe. Men tror jeg tok vare på en backup (ny lisens koster 1499 kr, yikes!).

PC-en er absolutt bra nok for min bruk, men har ikke bruk for den selv. Ofret eget datarom og bruker nå samme stasjonære som min kone. Så da ble denne til overs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...