Gå til innhold

Slik blir Spider-Man Remastered på PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev (På 25.7.2022 den 19.55):

Såvidt jeg ser så er remastered prikk lik originalen kun med noen minimale grafiske endringer?

Om du kaller raytracing, 60 FPS og mye bedre og mer detaljerte teksturer for "minimale grafiske endringer", så er det din sak. I tillegg er modellen av Peter Parker endret ganske mye, og 3 veldig gode DLCer medfølger i Remastered-versjonen.
PC-versjonen har også Nvidia DLSS-support.

Her er en god sammenligningsvideo, om du er interessert: 

Men for all del, PS4-versjonen er likevel ekstremt bra fra før, og gameplayet er jo likt (selv om 60 FPS utgjør en merkbar forskjell), så det blir ikke feil å spille originalen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (2 timer siden):

Om du kaller raytracing, 60 FPS og mye bedre og mer detaljerte teksturer for "minimale grafiske endringer", så er det din sak.

Om du pixel-peeper så ser du forskjellen, men om du faktisk spiller så er det minimale grafiske endringer ja. Jeg har sett den videoen og det er den jeg refererer til når jeg sier det er små endringer.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (16 timer siden):

Om du pixel-peeper så ser du forskjellen, men om du faktisk spiller så er det minimale grafiske endringer ja. Jeg har sett den videoen og det er den jeg refererer til når jeg sier det er små endringer.

Vel, jeg har spilt gjennom begge to, og til tross for at jeg sjelden er kresen på grafikk (Thomas Was Alone er blant mine favorittspill), og aldri helt har skjønt viktigheten av 60FPS, så merker jeg betydelig forskjell. Jeg kunne aldri gått tilbake til originalen.

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (4 timer siden):

Vel, jeg har spilt gjennom begge to, og til tross for at jeg sjelden er kresen på grafikk (Thomas Was Alone er blant mine favorittspill), og aldri helt har skjønt viktigheten av 60FPS, så merker jeg betydelig forskjell. Jeg kunne aldri gått tilbake til originalen.

Det er litt som å gå fra high til ultra på pc. Minimale endringer når spillet er I gang og du ikke står i ro. På screenshot kan du se litt forskjeller.

En virkelig oppdatering hadde vært om de gjorde Mary Jane oppdragene valgfri.

Altså det er fint med oppgraderinger, men med tanke på prisen så er det langt ifra nok.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (21 timer siden):

Minimale endringer når spillet er I gang og du ikke står i ro. På screenshot kan du se litt forskjeller.

Du kan se forskjell på 30 og 60 FPS på screenshots? Jeg prøver jo å fortelle deg at det faktisk er motsatt her. At jeg (som ikke er kresen) merker stor forskjell når jeg spiller. Joda, man trenger screenshots for virkelig å se forskjellen i detaljer (som jo gjør det litt meningsløst), men hele flyten i spillet og raytracing gjør at alt ser MYE bedre ut i bevegelse. Om du ikke har prøvd begge, så er det vanskelig å beskrive hvor stor forskjellen faktisk er. Jeg hadde selv aldri trodd det før jeg spilte det selv, og spesielt siden originale SM allerede var så bra som det var. Jeg får frysninger ved tanken på neste spill som blir utviklet spesifikt for PS5.
 

Comma Chameleon skrev (21 timer siden):

En virkelig oppdatering hadde vært om de gjorde Mary Jane oppdragene valgfri.

Her er vi helt enige. Forferdelige oppdrag og alt for langtekkelige. Det gjelder også Miles sine oppdrag. Det hadde vært greit om det kun var 1 eller 2 seksjoner, men jeg tror vi nesten snakker et tosifret antall gjennom hele spillet. Og slike seksjoner hadde vært bedre om man spilte som Peter Parker i situasjoner der han ikke kunne bruke kreftene sine av forskjellige grunner (for eksempel fordi han var sammen med noen som ikke vet hvem han er).
 

Comma Chameleon skrev (21 timer siden):

Altså det er fint med oppgraderinger, men med tanke på prisen så er det langt ifra nok.

Men dette er jo ikke oppgraderinger. PC-spillerne har jo enda ikke spilt spillet. Det er nytt for dem. Og faktisk enda bedre enn PS5-versjonen. Og om du ikke har fått det med deg, så var visst prisen feil. Usikker på om det ble endret på grunn av backlash eller fordi det faktisk var en feil, men prisen blir i alle fall lavere enn først antatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...