Gå til innhold

Garanti på GPUer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
22 minutes ago, Kilko1337 said:

Det er ofte mye lettere å bruke angrerett framfor garanti/reklamasjon, skulle man få en vare som er DOA (Dead on Arrival (Defekt ved ankomst)). Tips.

Komplett har ihvertfall ingen problemer med å akseptere en DOA. Ved å bruke angrerett risikerer man vel egentlig bare at nestemann får samme problem.

Lenke til kommentar
BlackBabyJesus skrev (På 3.7.2022 den 17.21):

Hvorfor er det et krav? Hvor kan jeg lese om dette kravet?

 

Veldig upraktisk når man ikke har en backup-gpu å bruke i mellomtiden.

Det har forhåpentligvis løst seg, kravet står i forbrukerloven eller noe i den duren.

Det er også mye enklere med å få ting fikset noen steder når det fortsatt er produsentgaranti, og ikke i reklamasjonstiden. Hvis det er etter garanti tiden så er det butikken du kjøpte i fra som må stå for kostnaden, og enkelte av butikkene kan være veldig kranglete på det. Garanti sender de kun videre.

Hvilke CPU har du? Enkelte av de har innebygd skjermkort, som man kan bruke som backup. Usikker, bare stikk en HDMI kabel i utgangen på hovedkortet og koble til en skjerm og se om det blir bilde eller ikke. (Kan være skrudd av i bios, men da har man som regel vært inne og fiklet selv). De funker helt fint til det meste utenom spilling.

Intel har hatt det på alle utenom sine KF (?) CPUer, mens AMD ikke har hatt det på sine CPUer før de nye som kommer ut nå, hvis man ikke har kjøpt en APU fra dem (Selvbygde kjøpe normalt ikke det)

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...