Gå til innhold

LG C1 erfaringer Vs Samsung qn90


Anbefalte innlegg

Folk skriver:
 

Quote

Make sure all the power saving settings are off, and that AI brightness needs to be off.

The backlight needs to be 100 and 100 for contrast too. Peak brightness should be high.

If you're having problems with detail clarity in blacks, you can tick dynamic contrast to low, it will blow out some tiny details, but it will help black detail a decent amount. Medium and High blows out detail too much, but you can try that on certain content and see how you feel. It won't be accurate, but it might look better to your eyes.

I would only tick up the brightness to 51 or 52 if need be, not beyond that, as the blacks will turn grey.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 hours ago, Christoffero89 said:

Vanlig at TVen får raskt image retention raskt i hdr?     Blir borte raskt men syns etter litt i menyene 

Det er vel slik som test/TV sider skriver at alle OLED paneler har en viss grad for at bildet henger litt igjen, med varierende lengde på fabrikat. LG C1 er en av de bedre, da som du skriver at det forsvinner raskt. Sony A80J skal visstnok ha retention på flere sekunder under visse forhold (Spill, loading screens).

Kan ikke si jeg har plagdes av det selv, da jeg ikke har lagt merke til det. 😛 

Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (4 timer siden):

Det er vel slik som test/TV sider skriver at alle OLED paneler har en viss grad for at bildet henger litt igjen, med varierende lengde på fabrikat. LG C1 er en av de bedre, da som du skriver at det forsvinner raskt. Sony A80J skal visstnok ha retention på flere sekunder under visse forhold (Spill, loading screens).

Kan ikke si jeg har plagdes av det selv, da jeg ikke har lagt merke til det. 😛 

Jeg ser det like etter å ha feks stått et par minutter på login screen til div apper.  Skal følge med på det.    Håper bare det ikke er tegn på dette panelet får lett permanent innbrenning

Lenke til kommentar

Det har kommet drøssevis med implementeringer og ny teknologi for å hindre innbrenning i panelene, så det skal godt gjøres å få innbrenning på noen minutter med statiske elementer. Det finnes folk som bruker tv'ene til vanlig desktop bruk og etter noen måneder begynner det først å dukke opp antydninger til innbrenning.

Men for all del, det skader ikke å være føre var. :) Skal ta en kikk tv'en når jeg kommer hjem senere i dag for å se om det samme skjer på min.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (7 minutter siden):

Det har kommet drøssevis med implementeringer og ny teknologi for å hindre innbrenning i panelene, så det skal godt gjøres å få innbrenning på noen minutter med statiske elementer. Det finnes folk som bruker tv'ene til vanlig desktop bruk og etter noen måneder begynner det først å dukke opp antydninger til innbrenning.

 

Det er forskjell på permanent burn-in og midlertidig image retention. https://www.rtings.com/tv/tests/picture-quality/image-retention-burn-in

Men det er knapt noen TV-er som har noe som helst problemer med dette for tida.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Det er forskjell på permanent burn-in og midlertidig image retention. https://www.rtings.com/tv/tests/picture-quality/image-retention-burn-in

Men det er knapt noen TV-er som har noe som helst problemer med dette for tida.

kjenenr selv til image retention og perma nent burn in fra plasmaene jeg hadde før.   trodda det skulle ta lengre tid en bare noen minutter for image retention til å dukke opp.  feks ser apple tv menyen i neste bilde litt og så borte igjen ved bevegelse

 

Jeg bruker kun apple tv 4k med HDR serttings valgt så alt går i hdr hele tiden for bedre bilde:)

Endret av Christoffero89
Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (1 time siden):

Jeg bruker kun apple tv 4k med HDR serttings valgt så alt går i hdr hele tiden for bedre bilde:)

Menyen i hdr? Det ville jeg unngått. Nå har jeg ikke Apple tv lenger, men på shield er det hvertfall kun selve videoene som aktiverer hdr.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (10 minutter siden):

Menyen i hdr? Det ville jeg unngått. Nå har jeg ikke Apple tv lenger, men på shield er det hvertfall kun selve videoene som aktiverer hdr.

valgte output i appple tv som HDR.  ble ganske så bra bilde på alt etter det:)  kunne ikke velge automatsk virker det som  men likte bildet

Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (3 timer siden):

Det gikk litt fort i svingene i går, så fikk ikke testet så blånøye med bilde som henger igjen. Men jeg så menyboksen hang bittelitt igjen når jeg tok bort menyen. 

Jeg kan ærlig si at jeg ikke har lagt merke til dette før eller hatt noe "problem" med dette. 😕

takk, ja det er nokk vanlig da:P   er jo ikke problem sålenge det blir borte umiddelbart:)   ser ikke ut som tv logo henger seg igjen etter ungen har sett barnetv et par timer heldigvis:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (1 time siden):

min største bekymring er jo nickelodeoen logoen og om en av oss glemmer å skru av tven:P

Du kan fint skru på auto-off etter noen timer. Ikke at jeg tror det er noe problem uansett. Forrige "ekstreme" test gjort av rtings i 2017 konkluderte med at det knapt nok er vits å ofre noen tanke for oss dødelige. Teknologien var da relativt ny på TV-er, så de skal kjøre ny lignende testing med 2022-modeller.

Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (38 minutter siden):

Har den eARC?

Min JBL Multibeam 5.0 der lyden kommer kun ut av lydplanken. Volumet på den er på 5 normalt, 8 er nokså høyt.

Se at lydplanke modus er på.

Alle Instillinger -  Lyd -  Avanserte Instillinger - Kontroll av lydplankemodus

Samt at Lyd ut er satt til HDMI-enhet (ARC)

Det er på og lyd kan justeres 0-100.blir svært mange trykk.    Var enklere der på Samsung tven

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...