Gå til innhold

støttes disse programmene


Anbefalte innlegg

Office ( spesielt Word, Excel, Outlook )

AcdSee

Macromedia MX

Pc-cillin

Pc-suite for nokia 6600

mIRC

 

hvordan evt ? og finnes det alternativer til disse programmene ? kan huske at jeg fant ei side for ei god stund siden som forklarte hvilke programmer som måtte til for å kjøre de ulike programmene. men har dessverre glemt url¨en )=

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes utrolig mange erstatninger for de programmene du nevner over. Eneste som du sannsynligvis ikke finner til Linux er Pc-suite for nokia 6600 og Macromedia MX. Jeg har ikke hørt om erstatninger for disse programmene iallefall.

 

OpenOffice.org er kjekt, man kan ekportere .doc til .pdf, og .ppt til .swf (tror jeg).

Lenke til kommentar
Det finnes utrolig mange erstatninger for de programmene du nevner over. Eneste som du sannsynligvis ikke finner til Linux er Pc-suite for nokia 6600 og Macromedia MX. Jeg har ikke hørt om erstatninger for disse programmene iallefall.

 

OpenOffice.org er kjekt, man kan ekportere .doc til .pdf, og .ppt til .swf (tror jeg).

Til de to programmene kan han vel bruke Wine?

Lenke til kommentar

Du må ikke bare ha den, det er bare noe du tror. Open Office ser veldig lik ut, og kan både lese og skrive de samme formatene. Det KAN hende at ett og annet menyvalg er ett hakk lenger nede eller oppe, men det er jo ingenting å gråte over, hm?

 

Kanskje hvis du er avhengig av Access, men det må være det eneste.

Lenke til kommentar

PST ser for meg ut til å vera eit udokumentert format. Standard framgongsmåte frå Microsoft for å låsa deg til deira produkt... Ved hjelp av Google fann eg eit verktøy som kan hjelpa med konvertering til opne standardformat. OpenOffice.org er forresten ikkje noko e-postprogram, men det finst andre gode program som KMail og Evolution.

 

http://sourceforge.net/projects/ol2mbox/

 

(Eg fattar ikkje korleis nokon tør å ha viktig informasjon i udokumenterte filformat. Om 5 år har du sannsynlegvis bytta ut både datamaskin og operativsystem, og om 10-15 år er det ikkje godt å vita korleis dataverda vil sjå ut. (Tenk på utviklinga frå 1990 til i dag.) Du har aldri nokon garanti for at filene framleis kan lesast ved overgang til nye versjonar eller andre program. Det kan godt henda at du må ta vare på "antikt" datautstyr frå 2004 for å kunna lesa filene i framtida.)

Lenke til kommentar
Du må ikke bare ha den, det er bare noe du tror. Open Office ser veldig lik ut, og kan både lese og skrive de samme formatene. Det KAN hende at ett og annet menyvalg er ett hakk lenger nede eller oppe, men det er jo ingenting å gråte over, hm?

 

Kanskje hvis du er avhengig av Access, men det må være det eneste.

Spør du meg, er Writer MYE bedre enn noen word jeg har testet. Autocompletion, skikkelig bildestøtte, rask som f. (ikke til å starte, og ikke 1.0, men 1.1... ah...)

 

Jobber stadig med dokumenter 2-100 MB på 5-10 sider pga. alle rapportene vi må skrive på skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...