Gå til innhold

Socket 2011 R kjøler med «store» skruehull


asicman

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel 1U Supermicro server med et X9SRI-F hovedkort som jeg skal flytte inn i et 4U kabinett.
Jeg ønsker å bytte kjøler til CPU'en siden luftflyten ikke er den samme i 4U kabinettet. Jeg hadde en Intel kjøleribbe med vifte av ukjent type som så ut til å passe, men skruene er for tynne i forhold til kjøleribben som står på kortet selv om geometrien ser riktig ut.
Jeg trenger å kjøpe en ny kjøler. I følge dokumentasjonen så har X9SRI-F socket 2011 R.


Hvordan kan jeg forsikre meg om at en ny kjøler har skruehull som passer braketten som sitter på sokkelen/hovedkortet?


Jeg ser at noen kjølere er spec'et med 2011-v3. Vil disse passe en 2011 R som sannsynligvis er første versjon siden det ikke står V3 dokumentasjonen?
Evt. har noen en anbefaling? Trenger ikke å være så stille som mulig da maskinen skal sitte i et rack.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær obs på at det finnes to typer 2011,

Sitat

Two types of ILM exist, with different shapes and heatsink mounting hole patterns, both with M4 x 0.7 threads:[11] square ILM (80×80 mm mounting pattern), and narrow ILM (56×94 mm mounting pattern). Square ILM is the standard type, while the narrow one is alternatively available for space-constrained applications.[11][12] A matching heatsink is required for each ILM type.[13][14]

Sakset fra Wikipedia

Lenke til kommentar

Takker for input. Det er 80x80mm fester.
Skruene i sokkelen som sitter på har en diameter på 4mm men kjøleren jeg har er 80x80mm men den har 3mm skruer.
Slik jeg tolker svarene så vil en 2011 eller 2011-3 kjøler ha 4mm skruer.

Så Intel kjøleren jeg tilfeldigvis hadde hjemme var sannsynligvis ikke 2011 selv om den er 80x80mm.
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...