Gå til innhold

Socket 2011 R kjøler med «store» skruehull

asicman

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gammel 1U Supermicro server med et X9SRI-F hovedkort som jeg skal flytte inn i et 4U kabinett.
Jeg ønsker å bytte kjøler til CPU'en siden luftflyten ikke er den samme i 4U kabinettet. Jeg hadde en Intel kjøleribbe med vifte av ukjent type som så ut til å passe, men skruene er for tynne i forhold til kjøleribben som står på kortet selv om geometrien ser riktig ut.
Jeg trenger å kjøpe en ny kjøler. I følge dokumentasjonen så har X9SRI-F socket 2011 R.

Hvordan kan jeg forsikre meg om at en ny kjøler har skruehull som passer braketten som sitter på sokkelen/hovedkortet?

Jeg ser at noen kjølere er spec'et med 2011-v3. Vil disse passe en 2011 R som sannsynligvis er første versjon siden det ikke står V3 dokumentasjonen?
Evt. har noen en anbefaling? Trenger ikke å være så stille som mulig da maskinen skal sitte i et rack.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær obs på at det finnes to typer 2011,

Sitat

Two types of ILM exist, with different shapes and heatsink mounting hole patterns, both with M4 x 0.7 threads:[11] square ILM (80×80 mm mounting pattern), and narrow ILM (56×94 mm mounting pattern). Square ILM is the standard type, while the narrow one is alternatively available for space-constrained applications.[11][12] A matching heatsink is required for each ILM type.[13][14]

Sakset fra Wikipedia

Skrevet

Takker for input. Det er 80x80mm fester.
Skruene i sokkelen som sitter på har en diameter på 4mm men kjøleren jeg har er 80x80mm men den har 3mm skruer.
Slik jeg tolker svarene så vil en 2011 eller 2011-3 kjøler ha 4mm skruer.

Så Intel kjøleren jeg tilfeldigvis hadde hjemme var sannsynligvis ikke 2011 selv om den er 80x80mm.

Skrevet
asicman skrev (10 minutter siden):

Så Intel kjøleren jeg tilfeldigvis hadde hjemme var sannsynligvis ikke 2011 selv om den er 80x80mm.

Det kan være en 1366 kjøler, de er også 80x80

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...