Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hvordan er det på nydalen dps


NNNord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du står oppi folk med mentale problemer hele tiden så blir gjerne de som er gode og legger igjen mye av seg selv uslitt over tid, og dette oppleves gjerne av pasienter som negativt, men er som sagt veldig vanlig.

Egentlig litt rart at de som skal ta vare på andre sin helse kjøres så hardt at de mister sin egen og dermed også motivasjonen. Det er kjempeviktig at helsepersonell har gode rutiner på å ta vare på seg selv.

Kan anbefale Podcasten til Anette Dragland (Leger om livet) og spesielt denne episoden;

https://podcasts.apple.com/no/podcast/69-stresstoleranse-mikropauser-og-flyt-sonen-med-lege/id1539212619?i=1000563416458&l=nb

Generelt er det mange gode folk med i denne podcasten som har mye nyttig å dele. Anette er også en god podcast-vert som henter ut det beste av de hun snakker med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har personlig ingen erfaring spesifikt med Nydalen DPS, men hvis jeg søker opp den DPS jeg har gått til, ser jeg at det kommer opp masse negative anmeldelser, og jeg er jo storfornøyd med min DPS. Jeg har blitt tatt på alvor, behandlere har utvist fleksibilitet, jeg har blitt møtt med respekt og behandlingen har gjort meg friskere. Jeg får medvirke i min egen behandling, og jeg har fått et godt og tett tilbud. Nå er jeg blitt så frisk fra PTSD at jeg nå går mot avslutning av behandlingen. 

Husk at det er fritt behandlingsvalg og at det kanskje kan være lurt å forsøke først før du avskriver et DPS. Det jeg dog kan tipse deg om at enkelte DPS i Oslo har utredningen fordelt over flere timer, mens andre DPS i Oslo har utredningen fordelt på en og samme dag (halvdagsutredning), så hvis du foretrekker det ene eller andre ville jeg spurt de forskjellige DPS om hvordan de gjør ting. Jeg foretrakk jo helt klart halvdagsutredning selv for å komme raskere i gang med behandling. Og det var det på den DPS jeg ble henvist til. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...