Gå til innhold

Digital Markedsføring - nettstudier - NOROFF


Shade

Anbefalte innlegg

Hei! 

Finnes det noen der ute som har tatt Noroff's nettstudier i Digital Markedsføring (eller andre linjer for den slags skyld)? Jeg vurderer å studere deltid digital markedsføring på Noroff, men er redd for kvaliteten av studieløpet - så skulle veldig gjerne hørt fra noen som studerer, eller har studert det! 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bortkastet penger spør du meg. 

Det finnes så uendelig mange plattformer på nett innen dette emnet. At du veldig enkelt kan få en tilsvarende (om ikke bedre) tilhørighet som det en studiegruppe gir deg. Fordelen er at du selv kan velge emner du ønsker å studere, i eget tempo - uten å bli "diktert" av et eget studieopplegg med gitte tidsfrister du må forholde deg til. Som du i tillegg betaler i dyre dommer for. 

Jeg studerte 3D design på Noroff i to år. Stort sett er man overlatt til seg selv. Noroff for meg var kun en møteplass og en tilrettelegger - om ikke annet. Studiebevis eller annen dokumentasjon kan du få via ymse sertifiseringer på nett. 

Men selvfølgelig.... Noroff gir deg et tilrettelagt løp, kanskje støtte fra lånekassen, et fint papir på slutten av semesteret (personlig vil jeg påstå at den ikke har nevneverdig stor verdi...), et studiemiljø og alt det der. 

Men rent kvalitetsmessig. Så tror jeg Reddit - og miljøer som Black Hat World (nåja, litt i gråsonen den der... men for læringens skyld.... why not) - samt Youtube (kanskje verdens beste "universitet") og gratis nettskoler som Khan Academy gir deg mye større dybde. 

Nettstudier krever også mer selvdisiplin. Jeg hadde i så fall heller gått for en privat offentlig skole / universitet. Noe litt mer "seriøst". 

Men det er kun min personlige mening. :)

Lenke til kommentar

Dama studera grafisk design på noroff 2. året, og er godt fornøgd. 

Pros:

Dei fleste veiledarane har god peiling

Du får full støtte frå lånekassa

Cons:

Dyrt 

Krev god sjølvdisiplin (om du vil gjere det bra)

 

Ser mange som påstår at det skal vere vansklegare å få seg jobb med ei utdanning frå Noroff i forhold til andre skular, utan å sett noko som underbygger denne påstanden. Har sjølv eit godt inntrykk av skulen, men ville nok uansett valgt eit universitet/høgskule om det var ein moglegheit, rett og slett pga. pris. Men som Milhouse seie, er du stort sett overlatt til deg sjølv, so det er viktig at motivasjonen er på plass. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...