Gå til innhold

eToro og skattemelding


Anbefalte innlegg

Hei.

Var inne å kikket på skattemeldingen for noen uker siden, så bra ut. Skulle levere i går, og da hadde jeg fått en merknad. Jeg har konto hos eToro, og det har eToro sladret om :) Så da må jeg putte dette inn på skattemeldingen. 

Problemet er at når jeg klikker på merknaden i skjema får jeg velge å ikke gjøre det, gjøre det med endringer, eller bare importere. Jeg valgte det siste, og håpte det gikk av seg selv, teknologi er fint og flott osv. Men, nei, tydeligvis ikke.


Problem nummer to er at jeg ikke har peiling på slikt. Jeg så en reklame for eToro på Youtube der man kunne kopiere folk. Og det har jeg da gjort, i tillegg til at jeg har gamblet litt selv på gøy. Var jo ganske heldig med Tesla, Microsoft og div andre selskaper i forbindelse med Corona. Men så har jeg kopiert en del også, med varierende resultat. I følge skatteetaten skal de ha selskapene og størrelse på postene, og sikkert realiserte fortjenester og tap, per 31.12.21. Men, med kopiering av folk som selger og kjøper i hytt og gevær så er jo dette mengder med selskaper og enda flere posteringer gjennom et helt år.

Har forsøkt å finne fram til visninger i historikken som kan sendes inn som vedlegg som viser det futen er ute etter, men er forvirret.

Så, er det noen her som bruker eToro som vet hva man klikker på for å få opp de riktige rapportene i eToro, og hvor man fører hva i skattemeldingen?

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg ringte Skatteetaten ifjor for å få hjelp med etoro-skatt fra 2020. Han jeg snakket med sa at han helller ikke kunne så mye om dette, men siden dette med copytrading er relativt nytt så ba han meg bare å bruke tallene fra 'oppsummeringen' og eventuelt legge ved hele pdf-rapporten. Som han sa s¨å forventer man kun at man svarer 'etter beste evne'.

Ser at dette svaret kommer litt sent, men da vet dere det til neste år. ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...