Gå til innhold

Får ikke åpnet filer


skidrow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Svein M skrev (1 minutt siden):

Den brune boksen betyr at filene er offline. De kan skje f.eks om de ligger på en skytjeneste, men maskinen har ikke kontakt med den.

Bilder som ligger på maskinen ligger vel under Bilder katalogen eller en katalog som synkes med skytjenesten.

Aha! Å hvordan slår jeg det av for det har jeg ikke bedt den om 🙂 Kjøpte ny pc i Februar med W11 på så sikkert noe greier der da. Så hvordan slå det av og hvordan finne ut hvor dette er lagret så jeg kan få det som vanlig fil igjen tru?

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (1 minutt siden):

Det er bare å åpne de i mappen der du har lagret de.

Det er der problemet er, jeg har lagret de i bilder, men når jeg går inn der har alle den brune esken å kan ikke åpnes, så jeg tenker det er at W har automatisk sendt de til Onedrive men de er ikke der heller så jeg har ikke peiling på hvor de er..

 

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (9 minutter siden):

Åpne C:\ og finn de direkte derfra. Det blir vel C:\Users og så videre. Eventuelt kan du bare søke på 😄 etter filene.

Har funnet den, åpnet C , bruker, bilder 2021 men når jeg går inn der er de fremdeles låst! Driter i bildene egentlig, sikkert bare noe bilgreier, men hvordan forhindre at dette skjer igjen?

 

Lenke til kommentar

Når du lagrer bilder på maskinen så pass på hvor du legger de. Ligger de på C:\users\dittnavn\pictures f.eks så ligger de på C disken på maskinen. Altså den fysiske disken i maskinen.

Jeg vil tro at det er onedrive som legger igjen de linkene (som vises med den brune boksen) istedet for bildefilene når onedrive har slettet bildene fra disken, kan også være Windows/filutforsker som gjør det.

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...