Gå til innhold

Hardisk til x-box ?


Crazy Joe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor gå for 5400 når dette fakstisk er dyrere enn enn 7200?

 

Grunnen til at jeg valgte 7200RPM var at jeg leste at den skulle vær raskere ved FTP overføringer, start-up og ripping fra DVD til harddisken. Om dette er sant vet jeg ikke. Har ikke hatt en 5400 å sammenligne med. Hvis du kun spiller "direkte" fra DVD´en så vil du ikke merke forskjell om du har en 5400 eller 7200.

Lenke til kommentar
Xbox greier IKKE å utnytte raskere disker enn 5400.

Siden du er 100% sikker på dette, kan du vise oss noe "dokumentasjon" på det?

Jeg kan ikke legge frem dokumentasjon, men Xboxen kjører med ATA33 og kun 40 leders IDE kabler..

 

Men det er nok flere som bruker 7200 enn 5400 så er bare å kjøre på med 7200..

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som har merka at xbox-en er MYE stillere uten "over" kabinettet? Virker som om kabinetet lager noen form for resonans...jaja... :)

Ja, det merket jeg veldig godt i går når jeg kikket litt i x-boxsen. Opnet opp og da var plutselig lyden ikke så støyene når jeg startet opp. Men i det jeg satte på "kabinette" igjen så økte støyen så kansje man burde kjøpe noen matter og lime på de metall platene som er på insiden av boxen kansje det vil hjelpe

 

Mvh

Ole

Lenke til kommentar
Xbox greier IKKE å utnytte raskere disker enn 5400.

Siden du er 100% sikker på dette, kan du vise oss noe "dokumentasjon" på det?

Var det ikke ett eller annet om at den "spant opp for fort" under bootingen av boxen?

 

bruker forresten selv en 160GB hadd 5400 rpm, og det fungerer greit.

Endret av Robkvi
Lenke til kommentar
Er nok ikke noe problem med 7200 rpm disker...spesielt hvis man ikke bytter viften...

Er det flere enn meg som har merka at xbox-en er MYE stillere uten "over" kabinettet? Virker som om kabinetet lager noen form for resonans...jaja... :)

Jeg har ingen problemer med en 7200rpm disken min.

Den bråker til og med like mye som orginal disken (hører hvertfall ikke forsjell).

 

Men på xboxen til en venn av meg som også kjøpte 7200rpm hørte vi faktisk disken spinne i golvet. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...