Tullballj 88 Report post Posted April 21 (edited) Vurderer å bytt ut min snart 4 år gamle telefon mot en ny. Vurderer å binde meg i 12 måneder hos telia for å få best pris på telefonen. Er kunde og er fornøyd med mitt telia x abonnement. Jeg har imidlertid "gamle" telia X. Det vil si at jeg har ubegrenset med hastighet før de skrur hastigheten ned etter 100 GB brukt data. Nå får jeg hastighet opp til 1000 mbit/s. Jeg betaler 549 i måneden for dette. I den nye avtalen kan man velge telia x Normal, Rask eller Max. Mitt abonnement tilsvarer max som nå koster 699. Altså en økning på 150 kroner i forhold til nå. Hvis jeg velger rask får jeg abonnementet til samme pris, men bare opp til 200 mbit/s i hastighet. Altså en kraftig nedgradering i forhold til dagens avtale. En ting er hastigheten som kanskje ikke er så farlig. 200 mbit/sek er mye, men jeg har også tvilling sim og data simkort. Hvert ekstra simkort koster meg nå 30 kroner, men i den nye avtalen koster det 89 kroner pr ekstra simkort. Jeg er redd for at en 12 månenders avtale kan gjøre at jeg må betale mer for mindre. Noen som vet? Jeg forsøkte å spørre kundeservice, men fikk ikke skikkelig svar. Han sa bare at 200 mbit/s er bra nok for de fleste, og maste om hvor bra telefonen jeg var interessert i er. Jeg oppfattet det derfor som at jeg vil miste det abonnementet jeg har nå hvis jeg tegner ny 12 måneders avtale. Da får jeg mindre data og må betale mer. Edited April 21 by Tullballj Quote Share this post Link to post
Mechablast 215 Report post Posted April 21 (edited) Det er 1800kr i året du evt må betale mer for å bytte abo tilsvarende det du har Over noen år vil det betale ned tlf om du kjøper uten abonnement Edited April 21 by Mechablast Quote Share this post Link to post
Svein M 2111 Report post Posted April 21 (edited) Det stemmer sikkert at du kan få dårligere vilkår når du avtaler en ny avtale. Du får høre om de tilbyr å beholde vilkår. Når det gjelder hastighet så ser jeg at 20 mbit/s er hastigheten på Telia X Normal abonnementet. Som jeg vil tro holder for de fleste. Edited April 21 by Svein M Quote Share this post Link to post
Bäcker 874 Report post Posted April 21 Spør Telia en gang til. Det er forskjeller mellom de forskjellige kundebehandleren når det gjelder kompetanse. Hvordan jeg vet? Jo, jeg har vært kunde hos dem i 28 (!) år. Quote Share this post Link to post
P_R 17 Report post Posted April 24 On 4/21/2022 at 1:42 PM, Tullballj said: Vurderer å bytt ut min snart 4 år gamle telefon mot en ny. Vurderer å binde meg i 12 måneder hos telia for å få best pris på telefonen. Er kunde og er fornøyd med mitt telia x abonnement. Jeg har imidlertid "gamle" telia X. Det vil si at jeg har ubegrenset med hastighet før de skrur hastigheten ned etter 100 GB brukt data. Nå får jeg hastighet opp til 1000 mbit/s. Jeg betaler 549 i måneden for dette. I den nye avtalen kan man velge telia x Normal, Rask eller Max. Mitt abonnement tilsvarer max som nå koster 699. Altså en økning på 150 kroner i forhold til nå. Hvis jeg velger rask får jeg abonnementet til samme pris, men bare opp til 200 mbit/s i hastighet. Altså en kraftig nedgradering i forhold til dagens avtale. En ting er hastigheten som kanskje ikke er så farlig. 200 mbit/sek er mye, men jeg har også tvilling sim og data simkort. Hvert ekstra simkort koster meg nå 30 kroner, men i den nye avtalen koster det 89 kroner pr ekstra simkort. Jeg er redd for at en 12 månenders avtale kan gjøre at jeg må betale mer for mindre. Noen som vet? Jeg forsøkte å spørre kundeservice, men fikk ikke skikkelig svar. Han sa bare at 200 mbit/s er bra nok for de fleste, og maste om hvor bra telefonen jeg var interessert i er. Jeg oppfattet det derfor som at jeg vil miste det abonnementet jeg har nå hvis jeg tegner ny 12 måneders avtale. Da får jeg mindre data og må betale mer. 99,9% sikkert at du er riktig. Ønsker du tlf. med rabatt sikkert mister du gamle avtalen. Dette funker begge veien, om du ikke ønsker rabatt på tlf. kan du binde seg for 1år og få rabatt på abonnement (tror du kan få minst 25% i den siste, kanskje med noen tillegg goodies hvis du er høflig og handler bra.) - men sikkert de vil tar deg bort fra den gamle avtale. Quote Share this post Link to post
P_R 17 Report post Posted April 24 On 4/21/2022 at 6:42 PM, Bäcker said: Spør Telia en gang til. Det er forskjeller mellom de forskjellige kundebehandleren når det gjelder kompetanse. Hvordan jeg vet? Jo, jeg har vært kunde hos dem i 28 (!) år. prøv å ringe her 23 88 96 38. de er ansvarlig for å beholde kunder. du får ikke mye ut fra vanlig kundebehandler. 1 Quote Share this post Link to post