Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

HMS, kalde lokaler


Gjest a43ef...c73

Anbefalte innlegg

Gjest a43ef...c73

Jeg jobber med salg og distribusjon av byggevarer og i hallen hvor vi har trevarer er det veldig kaldt. Selv med jakker er det kaldt der inne pga både gulv,vegg og takk er laget av betong. Når det kaldt ute er det enda kaldere der inne. I andre avdelingene våre rundt i landet finnes det varmevifter og det hadde vært veldig greit å få montert sånne hos oss. 

Det er blitt nevnt til dagligleder men han kan ikke gjør noe og jeg har fått beskjed å ta det opp som en HMS sak siden jeg er HMS ansvarlig i år. Det jeg er litt usikker på om hvordan jeg skal skrive en sånn formell e-post til sjefene oppe. Lurte på om dere kunne hjelpe meg med det? 

Det er også kunder som handler der inne som blir ofte overasket hvor kaldt det er. 

Anonymous poster hash: a43ef...c73

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du verneombud? Da skal du ha fått tilbud om er kurs, hvis jeg ikke tar helt feil er dette obligatorisk.

Hvis dette er en større bedrift har dere vel et hovedverneombud? Vedkommende kan hjelpe deg med dette.

Ellers skriv en e.post der du forklarer utfordringene og hva temperaturen faktisk er på arbeidsplassen. Ta også med forslag til løsning, varmevifte, isolering eller annet.

Lenke til kommentar

Det er fleire måtar du kan gripe ann situasjonen på, men det viktigaste er å fokusere på at arbeidsmiljølova setter krav om at arbeidsmiljøet skal være fullt ut forsvarleg.
Det er ikkje spesifiserte krav til temperaturen men for at arbeidsmiljøet skal være fullt ut forsvarleg for arbeidstakarane så må det gjerast tiltak. 
Dette kan være oppvarming av hallen, men det kan også være tilgang på eigna arbeidstøy som er varmt nok til å arbeide der.
Dersom den foretrukne løysninga er oppvarming så bør du også vise til at den kalde hallen går utover potensielle kundar.

Det er godt mulig å ha eit forsvarleg arbeidsmiljø sjølv om det er kaldt, det er også folk som jobber på fryselager der det er langt lavare temperaturar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

det er derfor det kalles kaltlager,og ha et oppvarmet lager hvor material pakker som er åpnet er ikke lurt,da kan man like gjerne kaste materialene.

det er ikke uten grunn åpnede materialpakker lagres/står i et uoppvarmet lager,skal det varmes opp,så må i hvertfall material pakkene pakkes med plast,og bandjern for hver gang man plukker fra pakkene

jobber med det samme selv bortsett fra på et sagbruk,vi plukker ordrer i et oppvarmet rom,men materialpakkene står i kaltlageret,hvor vi henter dem med truck,står vel rundt 1500 materialpakker i kaltlageret som vi bruker som plukkpakker,og som blir fyllt på igjen hver dag

 

før vi fikk det nye plukklageret,så plukket vi et gammelt skur,og da i -20/-25 grader,er det kaldt,så må man bare kle seg bedre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...