Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fantaserer om andre i ett forhold


Gjest 8a0a9...a67

Anbefalte innlegg

Gjest 8a0a9...a67

Hei folkens. Jeg er i en rar situasjon jeg ikke har opplevd før i ett forhold, så jeg vil spørre dere om det er normalt, om noen har opplevd noe lignende før? 
 

Jeg og min forlovede har vært sammen i 8 år nå. Jeg har i den siste tiden følt at vi bare bor sammen.. Vi er ikke så fysiske lengre og prater lite til hverandre. Føler jeg kjeder meg litt i forholdet. Han er veldig bedagelig og mindre eventyrlysten og rastløs enn jeg er. Jeg har i siste tiden fantasert om andre gutter og savner det å være singel å få den oppmerksomheten. Jeg har også mer behov for å dra ut, ser ofte på gutter og har lyst til å flørte med de/bli flørtet med. Savner den spenningen som singel.. Vil ikke føle det slik, da jeg har det trygt og godt hos min forlovede. Kanskje det blir bedre nå mot sommeren at vi kan reise mer på tur å oppleve nye ting sammen. Føler det hjelper litt da. Kjeder meg fort, er rastløs person som er eventyrlysten, liker å reise å oppleve nye ting. Er vell normalt å ha det slik i blandt? Vennene mine mener jeg burde gå i fra han. Han sårer meg i blant, men gjør det alltid godt igjen da han ser at jeg blir sint/lei meg. 

Anonymous poster hash: 8a0a9...a67

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si, de fleste søker jo den tryggheten av å være to og noen å lene seg på, et felles mål i livet, særlig når man får noen år bak seg. Så er det opp til en selv om forskjellene blir for store, om det ikke kan inngås tilstrekkelig kompromiss på kjerneting. Har en vært i få forhold og lite erfaring/mye ro tidligere så kan sånn lengsel som du beskriver være grunn til at du søker mer spenning. Dette må du og magefølelsen finne ut av selv, det vil sjeldent uansett valg bli helt slik du forutså det, og vondt vil det uansett gjøre en periode om en velger å dra.

Lenke til kommentar

Det vil alltid være opp og ned-turer i alle forhold, og samlivet må jevnlig vedlikeholdes for at ting ikke skal skli ut. Jeg anbefaler at du setter av tid med partneren din, og prøver å finner ut av hva en kan gjøre for å få ting på skinner igjen. Lykke til. 

Lenke til kommentar

Dette er helt normalt. Det er ekstremt få mennesker som er sånn anlagt at de kun har øyne for ett annet menneske hele livet ut. Det å forbli i et langvarig forhold er en kontinuerlig avgjørelse, og det er ingen andre enn de involverte som kan si om det er verdt det eller ikke. 

Det  heller ikke være en enten/eller greie, det er fullstendig mulig å leve ikke-monogamt hvis det er noe alle involverte parter er innstilt på. Du bygger deg selv det livet du ønsker å leve. 

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest 0015e...b40

Helt normalt, men usikker i hvor stor grad. Har hatt det slik i alle mine forhold.

Usikker på om det er fordi jeg ikke har vært sammen med rett person, at jeg ikke passer i monogame forhold eller om det er noe uunngåelig som vil oppstå i alle forhold.

 

 

Anonymous poster hash: 0015e...b40

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...