Gå til innhold

Sapphire vs PowerColor vs Hercules?


ThreeD

Anbefalte innlegg

ser definitivt ut som om Hercules er det mest populære valget. Sjekket med Komplett, de har jo en del på lager så det burde ikke være no problem å få tak i ihvertfall.

 

Ikke noen som vet om man fortsatt kan få tak i 9700 Pro da? Det kortet er jo helt genialt, og slår 9600XT i de fleste benchmarks på tomshardware...

...tror du får tak i et 9700 pro aiw-kort på komplett

har søkt som en gærning på komplett, men ikke vært heldig med noe funn :( Utrolig vanskelig å få tak i det kortet tror jeg, ingen som har det lenger..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jau det blir nok 9800 Pro for meg da, siden jeg ikke trenger no AIW pakke. Kortet som er viktigst :) Lå litt skjevt i prisantydningen til 9700 kortet da :scared:

Og da må du bare finne ut hva det er med Hercules kortet som er verdt 1100.- ekstra, sammenlignet med Sapphire eller Powercolor (snakker nå om 128Mb versjonen).

 

Jeg har akkurat fått meg Powercolor fra Komplett, fungerer som en drøm. Kjører nå på 420/350 uten prob.

 

Jeg ser i alle fall ikke noe poeng i å kaste bort penger......

Lenke til kommentar

Hei! Lurer på en ting.....dette er ikke innenfor topicen da....va er det desidert beste skjermkortet på markedet akkurat nå? uansett pris....En ting til...vet dette er en hardware side, men er det noen av dere som vet va som er det beste FPS multiplayer spillet til pc??? vet om CS, Halo (uten bots:/), MOHAA, UR 2003.....

Lenke til kommentar

Var selv en skeptiker til PowerColor, men har det selv og det sviver som en drøm. Kjører det på 430/370 med standard kjøling (har ny revisjon) så dette er ikke så galt :)

 

Er vel det samme hva du går for, men PowerColor er billigst og da får du mest ytelse pr. krone ;)

Lenke til kommentar
Var selv en skeptiker til PowerColor, men har det selv og det sviver som en drøm. Kjører det på 430/370 med standard kjøling (har ny revisjon) så dette er ikke så galt

Får sånn cirka samme resultat som deg med vannkjøling, så det er kanskje så langt som det kortet kommer? Uten voltmod da...

 

- Judaz -

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

når du betaler 1100kr ekstra for et hercules 9800pro (i forhold til powercolor) så får du en hakket tykkere bundle samt en bedre vifte.

dog for mellomlegget på 1100kr så kan du kjøpe en bedre vifte til powercolor som gjør at det kan klokkes lengre...

mitt personlige valg hadde uansett vært å investert i powercolor 9800pro + zalman heatpipe+vifte.

totalkostnad - skjermkort - zalman heatpipe - vifte = 2800-2900kr.

Lenke til kommentar

Hvis du tenker på pris:

1. Powercolor

2. Sapphire

3. Hercules

 

Hvis du tenker på kvalitet:

1. Hercules

2. Sapphire

3. Powercolor

 

Hvis du tenker på både kvalitet og pris:

1. Sapphire

2. Deler denne plassen på Powercolor og Hercules

 

:w00t:Der oppe er konklusjonen iallfall Sapphire :D

Lenke til kommentar

Hercules har fancy leds på viften. Men hvis ikke du vil ha masse vinduer og shit og lort så er det ingen vits i å kjøpe det. Kjøp det billigste altså PowerColer men personlig hadde jeg kjøpt sapphire. Jeg har et sapphire kort og er veldig fornøyd med det. Har sett at folk har hatt MYEvifte problemer med kortene sine, slik at jeg ville stått over det merket.

Lenke til kommentar
Vurderer du et Radeon9600XT ville eg enten gått for Extreme modellen til Gecube eller Bravo versjonen til Powercolor fordi dei begge har 2.5ns minne og er default klokket en del høgre en i hvert fall asus/hercules sine kort + dei er vell faktisk en del billigere også(gecube koster 1699,- hos multicom.no).

 

Har sjøl et Gecube 9600XT 128Mb Extreme som er default klokket til core500/mem700(standar 9600XT kjører 500/600) med stilig vifte som er den samme man kan se på 9800XT kortene eller i hvert fall en god del av dem.

Med rage3D tweak har eg så langt klokket kortet til Core:500@576/Mem:700@800(2x400Mhz),kjørt 3dmark03 flere ganger så det virker som det er stabilt og kan muligens gå enda lengre :)

 

Bruker nyeste catalyst 3.10 driverne og har så langt ikke komt over noen problemer med dette kortet,men det må sies at eg ikke har fått testet kortet så mye enda.

 

Ps.Core clock @576 er så langt slideren går ved å bruke rage3D tweak.

Jeg har Gecube 9600xt bga kjører på Core 500@576 og minne 325@790

 

Edit: Så extreme klokker ikke så mye bedre. :D

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar

har Hercules kortet og det sviver ikke bare fort men også kraftigt og stabilt. :yes: Når jeg kjøpte det var de ca like i pris og jeg hadde aldri hørt om powercolor før :blush:

Men herkules er best i test mellom alle de der men så var det prisen da ;)

power color er MYE for pengene men det er jo og et billigmerke også

Gå for din lommebok sier nå jeg da :thumbup:

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar

I den testen jeg hadde en link til ovenfor viser det jo oxå at Sapphire er det definitvt beste kortet til OC'ing..men PowerColor sitt kort ser ut til å yte best av alle 9800 Pro kortene.

 

Det jeg lurer på generelt er hvor mye prisene antakeligvis kommer til å falle når de nye kortene kommer på markedet om et par måneder. Det samme gjelder prosessorer. Om jeg kjøper en P4 2.8 nå, så hadde det vært kjedelig å betale 2000 spenn om den bare koster 1300 om en måned :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...