Gå til innhold

Erfaringer med Happybytes mobil abonnementet?


Anbefalte innlegg

Har noen erfaringer med Happybytes mobil abonnementet? 

Fungere WiFi tale? 

Og hvilke erfaringer har dere med Happybytes mobil abonnementet i utlandet? 

Utlandet 

Når jeg var på Seychellene så datt mobil nettverket ut nesten hele tiden. Det var for noen uker siden og hadde da min Samsung Galaxy Note 20 ultra mobil. 

 

Wifi tale

Og med wifi tale så sliter jeg med Wifi tale der andre har wifi tale(både Telenor og Chilli / Telia abonnementet). Her har jeg testet med Samsung Galaxy Note 20 ultra og Samsung Galaxy S22 ultra. Problem med begge mobilene med WiFi tale. 

Innstillinger for WiFi tale som jeg har brukt er:

Navn: Telenor

APN: telenor.smart

MMSC: http://mmsc/

MMS-proxy: mms-proxy.telenor.no

MMS-port: 8080

MCC: 242

MNC: 01

Godkjenningstype: PAP

APN-protokoll: IPv4/IPv6

Trykk Lagre. Velg at det nye tilpunktsnavnet skal brukes (marker det).

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal i prinsippet ikke oppleves noen forskjell i bruk i hverdagen mellom de ulike operatørene i Norge uavhengig av om de drifter eget nett eller ei. Både Telia og Telenor har hver sine plattformer som er godt utviklet og testet ihjel av og for de virtuelle operatørene som leier kapasitet i deres nett. Onecall har noe eget IMS utstyr stående i sentralene hos telia, og ice er jeg usikker på hvilke løsninger de har de de også leier hos telia.

At kunder opplever problemer med abonnementene og simkortene sine er rett og slett at de kan være uheldige pga, glitcher i systemene hos operatørene. Ingen er ufeilbarlig. Har selv opplevd noen fine feil siden jeg skaffet meg mobil for første gang på 90 tallet.

Ikke-fungerende displaynumre med tvillingsim (skyggenummeret vises istedet), ikke bankid på mobil, sms/mms har ikke virket.. Telefon som ikke har godtatt simkort til ymse operatører som bruker fysisk tynnere simkort enn f.eks de telia brukte for 6-7 år siden. Måtte da gå på med teip for at kontaktpunktene skulle være ordentlig inntil simkortet. 😛 Mobildata som ikke har villet fungere uansett. Ikke innkommende samtaler og mye mer.. 

Lenke til kommentar

Fikk teste en som har Happybytes på sin mobil(gammel Huawei mobil) her, og wifi tale fungerer på hans mobil. 

Når vi bytter sim kort, så fungerer ikke wifi tale på noen av mobilene. 

Han setter inn sim kortet tilbake til mobilen sin, så fungerer WiFi take i hans mobil. 

Jeg forblir uten Wifi tale😢

 

Så hvordan fikse dette? Levere mobilen inn til Samsung.com/no (Samsung Norge). Lagre alt som er på mobilen, slette mobilen og levere inn mobilen? Vente måneder for fiks / retur?

Eller er det bare en oppdatering? Har siste oppdatering som kom nå på lørdag - https://doc.samsungmobile.com/SM-S908B/EUX/doc.html

Endret av ray001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...