Gå til innhold

beste 4k projektor 6-10k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har snakket med en del folk som har oppgradert sin gode og gamle 1080p projektor, og de aller fleste sier at de like gjerne kunne spart seg pengene med oppgraderingen da det bare ble minimalt bedre med den nye 4K projektoren.

Spør du meg får du bedre valuta/kvalitet for pengene hvis du heller kjøper deg en 1080p projektor for samme beløper du ville investert i 4K-projektor.

Lenke til kommentar
vidor skrev (16 timer siden):

Har snakket med en del folk som har oppgradert sin gode og gamle 1080p projektor, og de aller fleste sier at de like gjerne kunne spart seg pengene med oppgraderingen da det bare ble minimalt bedre med den nye 4K projektoren.

Spør du meg får du bedre valuta/kvalitet for pengene hvis du heller kjøper deg en 1080p projektor for samme beløper du ville investert i 4K-projektor.

Såpass ja. Får se litt rundt .

Men er jo greit med hdr10 og 240hz kanskje. Skiller kun 2000kr mellom 1080p og en 4k med hdr 

Endret av Rambo82
Lenke til kommentar

Ja, om det er så små endringer pris-messig så reflektrerer vel også det hva du får igjen for det også. Kjekt med HDR-støtte, noe som burde tilsi at kontrast er bra. Min gamle 720p Panasonic LCD-projektor hadde IRIS-regulering i mørke scener for å forbedre kontrast, så det er vel flere teknologier i sving på en som støtter HDR i tillegg. Nå bruker jeg en Benq W1300 som 1080p projektor.

Har du tenkt å bruke den primært for gaming siden du vil ha så høy refresh ?

Lenke til kommentar
vidor skrev (18 timer siden):

Ja, om det er så små endringer pris-messig så reflektrerer vel også det hva du får igjen for det også. Kjekt med HDR-støtte, noe som burde tilsi at kontrast er bra. Min gamle 720p Panasonic LCD-projektor hadde IRIS-regulering i mørke scener for å forbedre kontrast, så det er vel flere teknologier i sving på en som støtter HDR i tillegg. Nå bruker jeg en Benq W1300 som 1080p projektor.

Har du tenkt å bruke den primært for gaming siden du vil ha så høy refresh ?

Mest for film og tv . Hadde en benq w1070+ og gikk nå for en Optoma Uhd35. Fikk den for 7500 ny ,så slo til. Nypris er 10 000 så. 

Så på en optoma 146x 1080p til 7k men for 500kr mer så var det verdt det. 

Lenke til kommentar

Grunnen til at mange ikke opplever stor forskjell antar jeg nesten vil være at disse billige projectorene ikke har native 4K, men bruker pixel-shifting for å oppnå 4K-oppløsning. - Tenker at dette vil være enda mer merkbart på en LCD projector enn på en DLP uten at jeg har belegg for det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...