Gå til innhold

Sony A80J og konsollgaming


Anbefalte innlegg

For noen dager siden så kom Sony med oppdatering på A80J og de andre 2021-modellene sine. 
Der er det endelig støtte for VRR som de reklamerte hardt for i starten(men fjernet fra presseskrivene etter hvert).

Jeg har hatt denne TV'n et halvt år nå (77") og vurderer å kjøpe en spillkonsoll å koble til den. 
Er det da automatisk at PS5 vil være den som går best sammen med den TV'n? 
Jeg sliter med å bestemme hvilken konsoll jeg skal ha, men pr nå så kan det se ut som at jeg ender på PS5 afterall pga GT7 som jeg hører folk er meget fornøyde med etter kort tid på markedet. 

Har PS5 forresten full støtte for VRR sånn at dette faktisk har noe for seg, eller er det hele mest en gimmick? 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Presley skrev (15 timer siden):

For noen dager siden så kom Sony med oppdatering på A80J og de andre 2021-modellene sine. 
Der er det endelig støtte for VRR som de reklamerte hardt for i starten(men fjernet fra presseskrivene etter hvert).

Jeg har hatt denne TV'n et halvt år nå (77") og vurderer å kjøpe en spillkonsoll å koble til den. 
Er det da automatisk at PS5 vil være den som går best sammen med den TV'n? 
Jeg sliter med å bestemme hvilken konsoll jeg skal ha, men pr nå så kan det se ut som at jeg ender på PS5 afterall pga GT7 som jeg hører folk er meget fornøyde med etter kort tid på markedet. 

Har PS5 forresten full støtte for VRR sånn at dette faktisk har noe for seg, eller er det hele mest en gimmick? 

 

PS5 venter fortsatt på oppdatering for VRR. Ryktes at det kommer snart, men igjen så er det bare rykter. Så VRR på Sony TVene funker vel på PC/Xbox Series X (og Series S/Xbox One X, men de har vel litt vel lite grafikkytelse til å ha særlig behov for det).

Det sagt, så er det jo slik at et fåtall spill som ikke kjører stabilt på enten 30, 60 eller 120fps. Alle store titlene har låst frame rate. Så det er ingen problem å kjøpe en PS5 i dag. GT7 kjører nesten alltid på 60 fps i 4K. Unntaket er tåke/regn, der dropper fpsen til under 60. 

Det sagt, så hadde jeg virkelig kunne tenkt meg VRR i Elden Ring, da det nesten aldri klarer 60fps låst. 

Endret av MrMarbles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...