Gå til innhold

PS2 sonefri?


Leffy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ps2 sonefri? Fikk et par filmer her, har ikke peiling på åssen sone de er i. Det fins ikke tekst eller noen ting. Filmene funker på ps2 og dvd spiller men får ikke farger på dem, bare da jeg sitter på dvd spiller på data.

 

Hvor fikk du filmene i fra?

 

Jeg las i ett eller annet blad i dag.. ett slags dvd blad, der det sto at det er forskjell på amrikanske og europeiske tv apperat. I Amerika så bruker de en anna slags kode som tv'n oppfatter. noe PAL styr. så visst du bruker slik PAL på europeiske tv'er så blir bilde svarthvitt.... Kan ikke si at jeg husker dette helt sikkert, men det var noe lignende...

Lenke til kommentar

Hvis filmen er svar/hvit, tror jeg kanskje det kan ha med at du ikke bruker rett tv-kanal. Hos meg i allefall har jeg 2-kanaler på tv for hver scart inngang(1 AV kanal og 1 SAV kanal). Og når jeg bruker SAV kanalen, blir alt fra PS2'en svart/hvit, mens fargene kommer tilbake når jeg skrifter tilbake til AV kanalen. Prøv det!

Lenke til kommentar

Dersom du får bilde i det hele tat, støtter spilleren den aktuelle sonen.

 

Jeg kjøpte noen DVD-filmer i Asia, der alle unntatt en kunne spilles av i alle sonene, mens den siste var sone 3. Min PS2-maskin (v5) som er kjøpt her til lands spilte DVD-platen med sone 3 uten noe problemer. Det er verken satt inn modchip eller brukt noe annet for å gjøre den sone-fri.

 

EDIT: Jeg har også hørt om en cd du kan bruke, men at den kan gjøre det mulig å spille av bl.a. MP3 og DivX (kanskje VCD/SVCD?)

Endret av @b
Lenke til kommentar

Kjøp dvd region x eller action replay 2...har begge og de funker bra...

eneste problemet er green screen men hvis du har 100hz tv er det ikke noe problem.

Mitt råd er å kjøpe dvd advantage kit, som koster rundt 400kr, her følger alt med inkludert fjernkontroll og ekstra kabel. denne kabelen fjerner også green screen....

 

sjekk ut www.dvdstrax.com/no for varene.. (det kommer toll da :mad: )

Endret av solidsnake88
Lenke til kommentar

Med DVD region-X cd-en må du også ha et memorycard som du formaterer til å brukes kun ved skifting av sone!

+ at du må skifte sone hver gang du skal se film med annen sone...

Min annbefaling er å få den chippet!

Da er den sonefri HELE tiden!

Men den kan ikke spille av VCD/SVCD/MP3!!

Lenke til kommentar
Er ps2 sonefri? Fikk et par filmer her, har ikke peiling på åssen sone de er i. Det fins ikke tekst eller noen ting. Filmene funker på ps2 og dvd spiller men får ikke farger på dem, bare da jeg sitter på dvd spiller på data.

 

Hvor fikk du filmene i fra?

 

Jeg las i ett eller annet blad i dag.. ett slags dvd blad, der det sto at det er forskjell på amrikanske og europeiske tv apperat. I Amerika så bruker de en anna slags kode som tv'n oppfatter. noe PAL styr. så visst du bruker slik PAL på europeiske tv'er så blir bilde svarthvitt.... Kan ikke si at jeg husker dette helt sikkert, men det var noe lignende...

Hjelp, du har ikke fulgt med mye på konsoll siden hvis du ikke vet at det er forskjell på USA og Europa når det kommer til TV. USA har NTSC og Europa har PAL, to forskjellige systemer. Derfor funker det "dårlig" med amerikanske tv'er i Norge. Men med digitale sendinger og nye 100Hz TV'er kan vi kanskje se en mulig løsning på dette i fremtiden?

Lenke til kommentar
Hjelp, du har ikke fulgt med mye på konsoll siden hvis du ikke vet at det er forskjell på USA og Europa når det kommer til TV. USA har NTSC og Europa har PAL, to forskjellige systemer. Derfor funker det "dårlig" med amerikanske tv'er i Norge. Men med digitale sendinger og nye 100Hz TV'er kan vi kanskje se en mulig løsning på dette i fremtiden?

 

Tv'en min tar no både NTSC&PAL...

Og den er ikke veldig ny heller...

Det er en 6 år gammel 21" phillips-TV!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

for å svare på allt, så er ikke PS2 sonefri nei. men den kan gjøres sonfri med DVD Region X (kanskje ikke mest å anbefale??). Jeg ville nå heller fått den chippet, da er den sonefri hele tida, samt at macrovision er fjernet. hvis du nå allikavel klarer å spille av dvdene, men de er i sort hvitt , er det mest sannsynlig TV-apparatet som ikke støtter fargestandarden. spesielt eldre TVer tar ofte ikke Amerikansk NTSC standard. det kan ofte løses med en helkoblet SCART kabel (RGB kabel) for PS2. (koster vel en 200). det virket for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Er ps2 sonefri? Fikk et par filmer her, har ikke peiling på åssen sone de er i. Det fins ikke tekst eller noen ting. Filmene funker på ps2 og dvd spiller men får ikke farger på dem, bare da jeg sitter på dvd spiller på data.

 

Hvor fikk du filmene i fra?

 

Jeg las i ett eller annet blad i dag.. ett slags dvd blad, der det sto at det er forskjell på amrikanske og europeiske tv apperat. I Amerika så bruker de en anna slags kode som tv'n oppfatter. noe PAL styr. så visst du bruker slik PAL på europeiske tv'er så blir bilde svarthvitt.... Kan ikke si at jeg husker dette helt sikkert, men det var noe lignende...

Hjelp, du har ikke fulgt med mye på konsoll siden hvis du ikke vet at det er forskjell på USA og Europa når det kommer til TV. USA har NTSC og Europa har PAL, to forskjellige systemer. Derfor funker det "dårlig" med amerikanske tv'er i Norge. Men med digitale sendinger og nye 100Hz TV'er kan vi kanskje se en mulig løsning på dette i fremtiden?

Tror det var noe i denn duren jeg mente, men huska ikke helt hva som sto der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...