Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkort problem


Anbefalte innlegg

Sliter plutselig med lav fps i spill. Det hele startet med at jeg byttet ut et 3070 med rx6800. Da fikk jeg veldig dårlig fps i spill så byttet jeg tilbake men problemet vedvarer. Har lagt merke til når den detter ned til rundt 40 fps så bruker kortet veldig lite strøm. Det burde vel være på 200 watt minst.

Jeg brukte DDU når jeg skiftet skjermkort. Har gjort dette mange ganger før og aldri hatt problemer. Har googlet rundt men finner ingen løsning

 

Hovedkort: MSI B450 Tomahawk MAX

CPU (prossesor): Ryzen 3700x

RAM (minne brikker): G skill flare DDR 16gb 3200Mhz

Skjermkort: Nvidia 3070 og amd rx6800

Hard disk eller SSD: Corsair Force MP510

PSU merke og modell (Strømforsyning altså): Asus Rog strix 750

Windows home 10 64bit

gpu.PNG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det Minesweeper, CS GO, GTA V? Du nevner jo ikke hvilket spill. Er det f.eks escape from bad optimalisert (tarkov). Forferdelig mye møkka spill som ikke er optimalisert i det hele tatt. PUBG var jo rimelig natta i starten blant annet. Ellers kan jeg nevne at med ryzen er det alfa omega å ha nyeste bios firmware. Vært endel barnesykdommer i starten og mye skal ha blitt løst med firmware. Husker også en kamerat løste dårlig fps med amd plattform ved å skru av alt som het strømsparingsmodus i Windows.

er xmp 2.0 skrudd på i bios på minne ? Ryzen skalerer ganske fint med bra hastighet og timings. 

Lenke til kommentar
snqmann95 skrev (17 minutter siden):

Er det Minesweeper, CS GO, GTA V? Du nevner jo ikke hvilket spill. Er det f.eks escape from bad optimalisert (tarkov). Forferdelig mye møkka spill som ikke er optimalisert i det hele tatt. PUBG var jo rimelig natta i starten blant annet. Ellers kan jeg nevne at med ryzen er det alfa omega å ha nyeste bios firmware. Vært endel barnesykdommer i starten og mye skal ha blitt løst med firmware. Husker også en kamerat løste dårlig fps med amd plattform ved å skru av alt som het strømsparingsmodus i Windows.

er xmp 2.0 skrudd på i bios på minne ? Ryzen skalerer ganske fint med bra hastighet og timings. 

Foreløbig bare spilt 2 spill. Lost Ark og New World. Problem med begge. Men fungerte bra før jeg byttet skjermkort så må ha skjedd noe der. Kan det ha blitt en kræsj mellom amd og nvidia driver som skaper problemet? Trodde DDU skulle ha løst det. Har på high performance under power options.

Kan jo prøve en formatering

 

xmp er på

Endret av OPL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...