Gå til innhold

Arbeidet som gjøres med .Net nå, danner grunnlaget for de neste 20 årene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
atlemag skrev (7 timer siden):

Går an å roe ned på major release / breaking changes-takten også når man sikter på å være et langsiktig rammeverk og en plattform for applikasjoner. Sånn som det er nå lukter det fragmentering lang vei. 

Sånn som Microsoft er kjent for? Så vidt jeg er klar over, er hele Windows-plattformen deres noe sabla rot. Jeg har ikke brukt noen av APIene deres, men jeg har programmert en del i Cocoa, og det må jeg si er langt bedre når det gjelder stabilitet, sømløshet, og oppgraderinger enn jeg har inntrykk av at Microsoft sine rammeverk og biblioteker er. 

Lenke til kommentar
atlemag skrev (På 22.2.2022 den 16.43):

Går an å roe ned på major release / breaking changes-takten også når man sikter på å være et langsiktig rammeverk og en plattform for applikasjoner. Sånn som det er nå lukter det fragmentering lang vei. 

Det er ekstremt få breaking changes mellom .net versjonene. Overgang fra .net core 2 til dotnet 3 va litt jobb, men oppgradering fra dotnet 3.1 til dotnet 6 var nesten bare drop in replacement og oppgradering av nuget pakker.

At de gir ut ny major release betyr ikke at det er breaking changes for den jevnlige utvikler. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...