Gå til innhold

Radeon 9800pro vs Geforce4 ti4600


cbcb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har ikke trueform aktivert da(beklager om det er sagt før)?

Jeg tviler sterk på at dette har noenting med cpu en å gjøre. Greit nokk at 1.6 er mer krevende enn før, men er fortsatt basert på et "ellgammalt" spill. Jeg har forresten Xp2000+, 512Mb ram og Geforce2ti, og er aldri under 90 fps (ok, unntak når jeg ser bomben sprenge). Jeg ville ikke oppgradert CPU for å få høyere fps i cs.

Du kjører cs i OpenGl rigth?

Lenke til kommentar
Du har ikke trueform aktivert da(beklager om det er sagt før)?

Jeg tviler sterk på at dette har noenting med cpu en å gjøre. Greit nokk at 1.6 er mer krevende enn før, men er fortsatt basert på et "ellgammalt" spill. Jeg har forresten Xp2000+, 512Mb ram og Geforce2ti, og er aldri under 90 fps (ok, unntak når jeg ser bomben sprenge). Jeg ville ikke oppgradert CPU for å få høyere fps i cs.

Du kjører cs i OpenGl rigth?

Hva mener du med "trueform", kan du forklare?

Lenke til kommentar
nå har vel oxo kompisen din noe snabbere cpu?

Cs krever ikkeno mye cpu kraft. Det burde ikke ha noe særlig og si. Jeg har aldeles ingen anelse hvorfor 9800Pro fikk så dårlig fps! Har selv radeon9800Pro Uedition fra Sapphire, og f**n for ett kort. Jg har ivertfall ikke 50-60fps i cs :wow: heller 200fps. Ligger ivertfall alltid på max. Det e nokk noe f*ck* me pc din siden det skjer sånn :yes:

 

----P4 3ghz 512ddr Ati9800Pro Uedition 0db!!----

Lenke til kommentar

Hadde selv ett r9800pro (ja spiller mye cs) å det sugde :dontgetit: , hadde mindre stabil å lavere fps enn mitt gammle gf2 gts 64ddr.

resten av opsette for å ha det sakt:

CPU: amd tbird 1,4ghz

Ram: 512 pc2100

 

Ente med att jeg solgte r9800 kortet etter en uke med testing av forskjellige drivere. har nå kjøpt meg ett gf4 ti4600 å bestilt ny cpu(xp2500+),ram(pc3200),hk for de pengene jeg fikk for kortet + litt til :yes: for etter det jeg har hørt er det Cpu å ram som spiller størst rolle i cs

Lenke til kommentar
Viss man spiller cs så kjøper man ikkje kort til ørten tusen korner :dontgetit:

Jo da.. man gjør det

 

jeg spiller MYYYEE CS, og har dog 9800pro.

 

Det funker fett.. og jeg har ikke noe problem med fps dropp - så er det mye "penere" farger og grafikk en Geforce....

 

så hvorfor kjøper man ikke grafikkkort for "ørten tusen" kroner da?

 

ikke noe galt med det! :wow:

Lenke til kommentar

Nå har jeg tatt 3 nye bilder med de samme instillingene osv.

 

de_airstrip0000.JPG

Jeg tror at fps'en er så lav her pga det flyet foran meg som er laget i 3dstudiomax.

 

de_aztec0000.JPG

Dette brettet er blitt oppdatert i cs1.6 med mange 3dmodeller som dere ser her. fps'en er også lav her!

 

de_dust20003.JPG

På dette brettet har jeg over 100fps konstant, men når jeg det er andre folk inni spillet også, så går fps'en ned under 100.

 

Er det noen som nå vet hva som er problemet? :wallbash:

Endret av cbcb
Lenke til kommentar
Lurte på en ting: Har det noe å si på ytelsen på minne om du har 2x 256MB +1x 512MB ram, i forhold til 2x512Mb?

Hvis det er du som har den 800 MHz FSB P4'en så bør du ikke ha 2x256 + 1x512 da det vil deaktivere dual DDR. Antar selvfølgelig at du har et hovedkort som støtter dual DDR da. :)

Lenke til kommentar

Til trådstarter;

 

Nå er jo ikke 3dmark2001 scoren din så mye å rope hurra for da? med det kortet der burde du fått en del mere. 3dmark er dog syntetisk, men det gir deg allikevel en viss pekepinn i hvor mye fps eller hvor bra et spill vil gå generelt. og siden 3dmark2003 scoren din er rimelig grei, så er det noe annet som trekker deg ned enn skjermkortet, enten CPU, RAM eller kanskje du ikke har lagt inn chipset drivere. jeg gikk opp 3000 poeng engang ved å legge inn de driverne.

Lenke til kommentar
Det er da merkelig at CPUen skal spille så mye rolle for et såpass gammelt spill :roll: ?

Eldre spill er som regel mer CPU begrenset enn nyere spill (på dagens high-end PCer). Med at skjermkort har blitt mye kraftigere har flaskehalsen flyttet fra skjermkortet til CPU/systemet.

3DMark2001 var f.eks veldig skjermkort begrenset når det kom ut.

Lenke til kommentar
Lurte på en ting: Har det noe å si på ytelsen på minne om du har 2x 256MB +1x 512MB ram, i forhold til 2x512Mb?

Hvis det er du som har den 800 MHz FSB P4'en så bør du ikke ha 2x256 + 1x512 da det vil deaktivere dual DDR. Antar selvfølgelig at du har et hovedkort som støtter dual DDR da. :)

Det er jeg som har 2x256 + 1x512Mb og AMD 2000+ osv.

 

btw: chipset driverne ER installert...så det er ikke det som er problemet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...