Åsmund Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Men. Jeg har ikke så mye peiling på nettverk. Alle kablene ser ut til å være ukryssa, og har kobla slik. Fra modem inn til wan routeren. fra port nummer en på routeren til pc-en. Når det er en kabel dirkete mellom modem og pc lyser det to lys på modemet, men det gjør det ikke når det er via routeren Uansett jeg kobler opp og gjør som bruksanvisningen sier, koble til en ip adresse, og jeg skal da få opp en rute med passord og brukernavn. mend et fpr jeg ikke.
agvg Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Men. Jeg har ikke så mye peiling på nettverk. Alle kablene ser ut til å være ukryssa, og har kobla slik. Fra modem inn til wan routeren. fra port nummer en på routeren til pc-en. Mellom maskin og router skal det være ukryssede kabler. Du må sette opp maskinen til og motta IP automatisk, skru av brannvegg hvis det er dette på maskinen og fjerne eventuell proxy-innstilling i browseren din.
Åsmund Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Skrevet 10. januar 2004 pc-en mottar automatisk og firewall er av. Jeg fulgte en merkelig guide, i mine øyne...Det gikk ut på at jeg skulle koble internett uten routeren tilkobla, følge noen trinn og deretter sette på routeren. Da configurerer den routeren og skal etterpå koble til internett men det går ikke. men nei, han får kanskje få noen til å se på det. Jeg trodde det bare var å koble til alt sammen, configurere og deretter kome på nett. Pleier det å være vanskeligere en det?
AKIRAx77 Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Les denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=190767&hl=
agvg Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 (endret) Det gikk ut på at jeg skulle koble internett uten routeren tilkobla, følge noen trinn og deretter sette på routeren. Da configurerer den routeren og skal etterpå koble til internett men det går ikke. Hva slags router er dette? Hvis det ikke er noe sært noe så høres den guiden du nevnte noe feil ut. Denne websiden som det snakkes om ligger som regel i routeren og ikke på nettet. Endret 10. januar 2004 av agvg
Åsmund Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Skrevet 10. januar 2004 jaok...jeg husker ikke helt, jeg er hjemme nå. Men den kosta vist 800kr, og jeg tror den skulle være bra nok. Han hadde ikke kjøpt det selv men fått noen til å gjøre det for seg. Vet ikke om jeg gidder å prøve mer. Han får internett og det er ikke så hast. Er litt giddaløs for tiden.
AKIRAx77 Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Har du lest den lenken jeg posta, der står det alt du trenger å vite for å sette opp en router og switch for å dele ADSL fra Telenor. AKIRA
Åsmund Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Skrevet 10. januar 2004 det virker for den ene pc-en nå, men tok med den bærbare og putta i kabelen men får ikke nett. hvorfor?
agvg Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 det virker for den ene pc-en nå, men tok med den bærbare og putta i kabelen men får ikke nett. hvorfor? Hva skjer når du prøver?
Åsmund Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Skrevet 10. januar 2004 siden kan ikke vises. mottar og får sendt pakker...sjekker hvilken ip jeg har...192.168.1.101 255 255 255 0
AKIRAx77 Skrevet 10. januar 2004 Skrevet 10. januar 2004 Slik jeg har lest på her på forumet skal oppsette være slik: ADSL - Router - To PCene MEN for at det skal funke, så må du sette opp PPPOE innstillinger på routeren. Så det login og passord skal legges inn på Routeren. IKKE på PCene. PCene skal ikke ha noen innstillinger. De bare sier til routeren "jeg vil på nette"...så vil routeren ta kontakt med Telenor og presentere brukernavn og passord. AKIRA
Åsmund Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Skrevet 10. januar 2004 (endret) det er ike ejg som satt det opp..han gjorde det samme som da jeg var der men det funka vist bare..så skreiv han inn pswd og brukernavn osv..på routerinstillingene tror jeg for det er ingen instillinger av noe slag på pc-en jeg sitter ved. jeg kobla fre nettverket kobla til igjen og var ike noe dial up eller noe. er heller ingen instillinger som jeg kan se i internett explorer eller for nettverkskortet. i nettverksinnstillings ruta, er og alle bredbånds geiene deaktivert. Endret 10. januar 2004 av Åsmund
Åsmund Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Skrevet 10. januar 2004 velvelvel!!! Det første svaret på tråden...fjern proxy instillingene. jade de er ikke på mente jeg. mente jeg hadde sjekka det og. Men tror du ikke at de var på da. jaja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå