Gå til innhold

Altibox på Sony TV med Android tv


Anbefalte innlegg

Jeg har tv fra Altibox og en Sony TV som kjører på android TV. Jeg ønsker å se på tv via Sony/Android grensesnittet og da 'importere' kanalene. Dette får jeg til via kanalstreaming når jeg har altibox-appen installert på TVen. Imidlertid tenker jeg det er bedre uten streaming, men det får jeg ikke til. 

Noen som har erfaring og tips her? 

IMG_20220208_191412.jpg

IMG_20220208_191425.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også Sont tv med Android tv og Altibox. Jeg har Altibox-appen installert på tv'en og det har fungert veldig fint. Jeg tror det du er inne på nå gjelder "gammeldagse" tv-signaler og er ikke brukanes på satelitt eller internett-tv som Altibox tross alt leverer. 

Eneste ulempen er at den ikke er på et eget VLAN som dekoderen bruker så hvis man makser ut internettlinjen med nedlastinger, spilling eller lignende mens en ser på tv så kan tv-bildet bli litt hakkete. Etter at jeg oppgraderte fra 50/50-linje til 500/500 har jeg ikke hatt dette problemet. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

@ilpostino og @kjetilkl, takk for svar! Da er jeg med. Har ikke noe å klage på ved å ta inn kanaler via appen, men trodde kanskje at det å ta inn kanalene direkte (uten kanalstreaming) ville være enda bedre. Da legger jeg den tanken død 😅

Et annet relatert spørsmål: Opptak og spoling er så vidt jeg erfarer ikke mulig ved denne løsningen (med mindre jeg tar det via altibox-dekoderen, noe jeg helst unngår). Kjenner dere noen løsning for det, eller er det også bare å glemme? 

Lenke til kommentar

Jeg har aldri brukt dekoderen men har aldri hatt noen problemer med å spole i appen. Hverken på program som er tatt opp eller programmer som sendes på linneær tv hvor jeg går tilbake til starten av programmet når jeg kommer inn midt i. Uansett går det fint å spole over reklamepauser eller lignende. Man kan velge å spole 30 sekunder av gangen (hvis jeg ikke husker feil) eller gå over til "tidslinjen" for programmet og bruke piltatstene på fjernkontrollen for å gå frem eller tilbake. 

Lenke til kommentar

Takk igjen. Det er nok jeg som gjør ting litt vanskelig for meg selv. Begynner å bruke appen nå, har tatt inn kanalene via appen i Sony sitt grensesnitt (kanalstreaming heter det i tv-menyen), da får jeg ikke spolt eller tatt opp. Uansett, jeg bruker appen direkte heretter 😎

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...