karekbo Skrevet 8. februar 2022 Skrevet 8. februar 2022 Jeg har flyttet en stasjonær PC fra en bolig til en annen for Ã¥ bruke den til strømming til TV. Den har NVIDIA GeForce GT 710 skjermkort og en ny skjerm Dell E1715S. Problemet er at det ikke er signaler fra skjermkortets VGA-utgang, derimot fra hovedkortets VGA-utgang. Derfor fÃ¥r jeg heller ikke klonet PC-skjerm til TV via skjermkortets HDMI-utgang. PC-en fungerte godt til strømming i den gamle boligen, med en annen skjerm og TV. Strømming gÃ¥r fint med en bærbar PC i den nye boligen, sÃ¥ det er ikke noe galt med TV-en. Hva kan jeg gjøre? Â
Sinvic Skrevet 8. februar 2022 Skrevet 8. februar 2022 (endret) Har du sjekket at skjermkortet sitter skikkelig på plass og at ingen ledninger har løsnet under transport ? Endret 8. februar 2022 av Sinvic
karekbo Skrevet 8. februar 2022 Forfatter Skrevet 8. februar 2022 Takk for raskt svar. Nei, ikke i den forstand at jeg har åpnet PC-en, men jeg får bilde på TV via HDMI. Da vises oppgavelinje og Win 10-skjermbilde, men ingen app-ikoner eller annet innhold. Det skulle vel bety at skjermkort og kabler sitter riktig?
HÃ¥rek Skrevet 8. februar 2022 Skrevet 8. februar 2022 Høyreklikk pÃ¥ skrivebord og velg Skjerminnstillinger (Display settings) fra meny. Her kan du velge hvordan Windows skal hÃ¥ndtere flere skjermer/skjermkort, og hvilken som er hovedskjerm. Â
karekbo Skrevet 8. februar 2022 Forfatter Skrevet 8. februar 2022 Takk Hårek, dette hjalp, eg er van med å bruke NVIDIA kontrollpanelet, som nå ikkje kunne brukast. Det er allikevel problem som eg ikkje har hatt før: 1. Framleis får eg ikkje knytte PC-skjermen til skjermkortet, det kjem ikkje fram som valg. 2. Hvis eg dupliserer skjermane, blir TV-skjermen perfekt, men PC-skjermen sloknar med ein beskjed om at skjermen ikkje fungerer med gjeldande innstilling, eg må skifte til 1280x1024, 60Hz. Eg kan bruke PC-skjermen bare med innstillinga "utvid disse skjermene", men då ser eg bare oppgavelinje, ikkje innhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå