Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Huff syns folk er rare - det å finne seg nye venner.


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter nye venner da jeg har niks nada av dem. Jeg føler jeg er rimelig åpen med å prøve å bli kjent med folk. Jeg har en jobb der jeg prater mye med folk, men jeg begynner å tenke at folk bare sier ting de ikke mener hele tiden. Blir så lei det der. 

Kvinner som sier rett ut at de syns jeg var veldig hyggelig om vi ikke kan ta en kaffe en gang, jeg sier selvsagt ja hvorfor ikke. Så hører en ikke noe mer. Så tar jeg kontakt og spør om kaffe? Nei da er det som de ikke kjenner meg lengre eller husker hva de sa selv osv osv... 

Et eksempel var nå rett før jul. Hun ble så interessert i å bli mer kjent med meg så jeg tenkte at : er hun her i vater da?... men tenkte å møte henne med åpent sinn og se hva som skjedde. Jo sier jeg det hadde vært hyggelig... så sa jeg at jeg skulle bort i jula men at jeg tok kontakt i mellom jula så kunne vi avtale nærmere. Ja det måtte jeg fikk jeg beskjed om. 

Mellom jula kom og jeg sendte en melding og da var det bare.. ja du får ha godt nytt år??? Der sitter du da som ett spørsmålstegn og lurer på har jeg drømt at det hun sa par uker før??? Ja jeg blir irritert at er de ikke interessert i møtes så drit å dra lissom. Ser hun legger ut hele tiden på facebook for vi la til hverandre på facebook. Bare positive ting hele veien selvsagt hvor lykkelig de er osv osv... hun er single alenemor så vidt jeg vet med noen flere unger her og der. Noe som ikke gjør meg noe ... har ikke noe perfekt liv selv så dømmer ingen. 

Jeg trodde jeg sletta henne på messenger og nå kommer det melding om ..beklager at jeg har vært stille men har fått korona??? 

So what tenker jeg...stille??? Hun prate jo aldri noe mer til meg... faan ass..folk er så snåle... jeg skjønner meg ikke på sånne. BAre ute etter oppmerksomhet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får bare fortsette å lete, og ikke ta deg så nær ved stillhet eller avslag - sånt fanges lett opp og blir fort en grunn til at dem som allerede er "vanskelige" trekker seg unna. Om motparten virkelig vil treffe deg så tar de som oftest naturlig kontakt og initiativ. 

Lenke til kommentar
nacario skrev (1 time siden):

Du får bare fortsette å lete, og ikke ta deg så nær ved stillhet eller avslag - sånt fanges lett opp og blir fort en grunn til at dem som allerede er "vanskelige" trekker seg unna. Om motparten virkelig vil treffe deg så tar de som oftest naturlig kontakt og initiativ. 

Jepp det var det jeg og trodde men jo eldre en blir jo vanskeligere . Syns da jeg har prøvd mye. Ikke for det. Klarer meg fint uten venner og men hadde vært hyggelig å ha noen rundt seg.

Jeg prøvde høsten 2020 å melde meg inn i en sosial gruppe på Facebook. Spurte hvor mange som var fra mitt nye sted? Fikk vel respons fra 20-30 stk. Så da prøvde jeg å lage noe selv. Lagde treff på lokal pizza plass. Kom det noen? Niks. Etter to forsøk uten respons. Ga jeg opp og meldte meg ut.

Så meldte jeg meg inn i røde kors for vet at det kan være sosialt. Men så langt ikke fått innpass i klikken der enda. Men mye har vært nedstengt så har ikke skjedde mye.

Fins det andre tips? 

Lenke til kommentar
Nokia1803 skrev (På 25.1.2022 den 16.40):

Jeg er på utkikk etter nye venner da jeg har niks nada av dem. Jeg føler jeg er rimelig åpen med å prøve å bli kjent med folk. Jeg har en jobb der jeg prater mye med folk, men jeg begynner å tenke at folk bare sier ting de ikke mener hele tiden. Blir så lei det der. 

Kvinner som sier rett ut at de syns jeg var veldig hyggelig om vi ikke kan ta en kaffe en gang, jeg sier selvsagt ja hvorfor ikke. Så hører en ikke noe mer. Så tar jeg kontakt og spør om kaffe? Nei da er det som de ikke kjenner meg lengre eller husker hva de sa selv osv osv... 

Et eksempel var nå rett før jul. Hun ble så interessert i å bli mer kjent med meg så jeg tenkte at : er hun her i vater da?... men tenkte å møte henne med åpent sinn og se hva som skjedde. Jo sier jeg det hadde vært hyggelig... så sa jeg at jeg skulle bort i jula men at jeg tok kontakt i mellom jula så kunne vi avtale nærmere. Ja det måtte jeg fikk jeg beskjed om. 

Mellom jula kom og jeg sendte en melding og da var det bare.. ja du får ha godt nytt år??? Der sitter du da som ett spørsmålstegn og lurer på har jeg drømt at det hun sa par uker før??? Ja jeg blir irritert at er de ikke interessert i møtes så drit å dra lissom. Ser hun legger ut hele tiden på facebook for vi la til hverandre på facebook. Bare positive ting hele veien selvsagt hvor lykkelig de er osv osv... hun er single alenemor så vidt jeg vet med noen flere unger her og der. Noe som ikke gjør meg noe ... har ikke noe perfekt liv selv så dømmer ingen. 

Jeg trodde jeg sletta henne på messenger og nå kommer det melding om ..beklager at jeg har vært stille men har fått korona??? 

So what tenker jeg...stille??? Hun prate jo aldri noe mer til meg... faan ass..folk er så snåle... jeg skjønner meg ikke på sånne. BAre ute etter oppmerksomhet. 

Hun der hørtes nå litt overfladisk ut ja. Jeg mener at hvis noen ønsker å bli kjent, så må de i hvert fall svare på meldinger og takke ja hvis noen spør om å ta en kaffe. Jeg tror mange, særlig kvinner, er opptatt av å ha en status innenfor sitt miljø, og så får resten bare skure og gå. 

Ett tips jeg kan gi deg er å melde deg inn i et lag eller forening, idrett eller musikk eller lignende. Mye av de sosiale relasjonene her til lands er tuftet på å delta i lag eller foreninger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Athos2011 skrev (19 timer siden):

Hun der hørtes nå litt overfladisk ut ja. Jeg mener at hvis noen ønsker å bli kjent, så må de i hvert fall svare på meldinger og takke ja hvis noen spør om å ta en kaffe. Jeg tror mange, særlig kvinner, er opptatt av å ha en status innenfor sitt miljø, og så får resten bare skure og gå. 

Ett tips jeg kan gi deg er å melde deg inn i et lag eller forening, idrett eller musikk eller lignende. Mye av de sosiale relasjonene her til lands er tuftet på å delta i lag eller foreninger. 

Ja hun kvinnemennesket... ha ha ha...siste stunt der i fra var at hun skrev til meg 2 dager siden og sa ... beklager at jeg har vært litt stille. Jeg har korona... javel ja tenkte jeg..hatt korona helt siden 26.12.21???  Må da være long covid det da... men jeg tenkte at den er for tynn... jeg slettet og blokkert henne og svarte heller ikke.... orker ikke sånne folk i livet mitt. 

Jeg er 53 så ikke bare bare å melde seg på noe idrett heller... ja er med i røde kors men skjer jo ingenting der da alt har vært nedstengt pga av korona... har vært med på 1 leteaksjon i trondheim sentrum. Det var greit det altså..trim og spenning i en pakke på en kveld. Jeg var med i kor, men når de har korøvelse samme kveld som det er treff på røde kors så måtte jeg velge. Så jeg valgte RK.  I RK må en være godkjent i ganske mange kurs for å få være med på ting da. 

Noen ganger føler en seg bare forlatt. Jeg hadde kontakt med flere online her. Bla en dame fra Oslo som jeg har skrevet med hver dag snart i 2 år. Jeg traff henne i fjor høst da jeg kjørte 4 timer for å møte henne. Men nå er det helt stille... det trodde jeg ikke kom til å skje der... men men.. hun om det.  

Jeg har en brevvenninne i nord. Det er hyggelig da som jeg skriver gammeldagse brev med. Hun er 24 og jeg er 53. Trodde ikke det kom til å fungere men det har det. Vi holder koken gjort nå i ett år. Føler vel hun er mer voksen enn jeg noen gang kommer til å bli.. ha ha ha.. så fin kjemi der. 

En føler seg nesten desperat og det er ikke noe lurt i det hele tatt. Jeg hadde også en fin mann online jeg har holdt kontakten med i over ett år. Han følte jeg genuint likte meg da for han ringte  i nye og ned og vi snakket på cam men vi fikk aldri møttes da vi bor i to forskjellige land. Riktig nok bare en 2 timers flytur fra her men korona gjorde også det vanskelig. Hans land er mye mer nedstengt enn mitt. Han skulle komme hit i september i fjor. Men så ble flyprisene for dyre så han kom ikke. Så forsvant han men dukket opp igjen nå når landet hans ble helt nedstengt igjen. Nå har vi hatt god kontakt siden november. Han har ringt og jeg har følt vi har hatt en fin tone hele veien. Likte han... men nå... 2 siste dager har han lest meldinger men ikke svart. Og i morgen åpner det vel der og..regner med jeg bare var en trøst når landet var nedstengt. Så blir vel ghosta der og. Hadde tenkt å ta skjeen i mine egne hender og ta en helg ned i hans land, men når han  bare forsvinner så tør jeg ikke å dra noe sted for en vet ikke om folk mener det eller ikke??? Mulig jeg tar en helg der uansett da på hotell når det åpner bare for min egen del for å finne på noe. Se noe annet og gjøre noe. Vi får se. Jeg har aldri vært redd for å reise ut i verden alene. Det er en trøst og en styrke jeg har da. Og har gjort det mange ganger før. 

 

For meg betyr alt sånt noe når jeg har kontakt med folk over tid. Innser at det ikke betyr noe for de fleste andre. Men men sånn er livet blitt da. En føler jo at man aldri er bra nok. At man ikke er verd å være venner med osv osv.. ikke verd å elske og alt det der... Da blir livet litt tungt syns jeg. 

Ja der fikk jeg skrevet av meg litt idag og. ... skjønner hvis folk ikke gidder å lese. Er bare å scrolle forbi... ha en flottings dag. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...