Gå til innhold

Valg av fotostativ. Noen med god kjennskap til hva som finnes?


Anbefalte innlegg

Hei, 

På utkikk etter fotostativ som skal være med for å lage jakt-film. Selv-filming. 

Trenger det i all hovedsak til å ha en gopro (+media mod, mikrofon, osv) på for å få det opp i normal høyde. Men må også ha muligjeten for å slå beina tilnærmet helt ut slik at jeg kan ha speilrefleksen med meg zoomet inn på viltet når jeg ligger å skyter.

Er derfor viktig at jeg må kunme få det ned mot bakken, at det veier så lite som overhode mulig. Tenker 1,3kg eller mindre, og aller helst klaffer for justering av beina. Ikke skru-lås. Må gå litt fort når det først skal skje. 

Gjerne også pannig på hodet. Kan gjerne være kulehode for å holde vekta nede. 

Sett på peak design sin karbon tofot. Den huker av det meste, men koster en del. Trenger ikke å være så "elegant" for min del. 

Også sett på Siru et-1004: https://butikk.foto.no/sirui/102274/sirui-tripod-et-1004-plus-e-10-komplett-fotostativ-i-aluminium

Begge disse har avtagbar midtsøyle, sånn at man kan få speilrefleksen lavt nok. Men peak kommer bedre ut på det meste. Dog mye dyrere.

Finnes det bedre alter ativer keg ikke vet om? Ikke under 1m høyde uten midtaøyle iallefall. 

 

På forhånd takk!! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...