Gå til innhold

Sjeldne mineraler og metaller i stadig flere ting gir oss et miljødilemma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sk0yern skrev (2 minutter siden):

Det her går vel litt på viljen til å misforstå også tror jeg...
Artikkelforfatter er nok vant til å skrive for et publikum som ikke må ha alt inn med teskjed.

Hvordan skulle jeg misforstå at artikkelforfatter hadde unnlatt et viktig forbehold? Skulle jeg liksom forstå at hun ikke tok med stål og aluminium i hennes påstand? Nå synes jeg du er veldig sær og drives av ønsket om å trakassere meg bare fordi jeg hadde en høyest relevant og korrekt kommentar. Er det dine mening at en skal ta alt som skrives på TU for god fisk og forstå alt i beste mening selv om en ikke forstår det?

Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen skrev (3 minutter siden):

Hvordan skulle jeg misforstå at artikkelforfatter hadde unnlatt et viktig forbehold? Skulle jeg liksom forstå at hun ikke tok med stål og aluminium i hennes påstand? Nå synes jeg du er veldig sær og drives av ønsket om å trakassere meg bare fordi jeg hadde en høyest relevant og korrekt kommentar. Er det dine mening at en skal ta alt som skrives på TU for god fisk og forstå alt i beste mening selv om en ikke forstår det?

Du mener altså helt oppriktig at en artikkel som starter med: 

Sitat

Behovet for sjeldne mineraler og metaller gir oss et miljødilemma

får deg til å tro at det også er snakk om aluminium?
Nå gjør du deg mye dummere enn det du er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sk0yern skrev (1 minutt siden):

Du mener altså helt oppriktig at en artikkel som starter med: 

får deg til å tro at det også er snakk om aluminium?
Nå gjør du deg mye dummere enn det du er.

Hva er sjeldne mineraler og metaller? Er det det som kalles "rare earth minerals". Veldig få av metallene som inngår i et batteri er av det slaget (nesten bare dysprosium). Litium er et mineral som det finnes masse av og likedan neodym (selv om konsentrasjonen er veldig lav). Jeg vil si at det er mye som tyder på at du selv har mangelfulle kunnskaper om dette temaet. Til din fordel kan bemerkes at du ikke er alene om forvirringen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...