Gå til innhold

4G på båt? Telenor-maritime


Anbefalte innlegg

Hei

tok innenriks båt i dag og har ice.

Brukte 4g ca to timer, og så får jeg plutselig sms: «velkommen til maritime! Pris per mb med data er 10 kr …»

slo det av ganske raskt.

venter jeg en gigantregning nå? Fikk ikke meldingen før 2 timer inn i databruket mitt. Eller trekkes det vanlig 4g bortsett fra et øyeblikk jeg ble satt over til maritime?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si, mest trolig blir du bare fakturert for få minutter på maritim. Da tekstmelding sendes så fort du ble svitsjet over. 

Selv slår jeg av auto modus på nettverk og velger landnettverk manuelt i mobilen i forkant på båtturer i åpent hav. Når så landdekning er borte går jeg over til maritimt og slår av mobildata. Da for at jeg kan ringes/tekstes. 

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja du bør sjekke hvilket nettverk du er koblet opp mot Telenor marititim eller ICE+ eller ice. Skal du med kiel båten eller danskebåten bør du være utendørs eller ved vindu å sjekke manuelt nettverk før du kobler opp å bruker mobildata ellers blir det fort dyrt.

Kan jo håpe slike avtaler blir forbudt eller begrenset for er jo kundene og andre som taper på slike avtaler levrandørene tjener på de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...