Gå til innhold

Problemer med annonser


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er eksakt riktig del av forumet å spørre, men hvorfor har forumet plutselig fått noen reklameanimasjoner midt i trådene?

Ikke bare er de animasjoner, noe man har hele tiden vært nektet å bruke som profilbilde, men de også lukker seg automatisk etter få sekunder og flytter på hele sideoppsettet. Noe som er veldig irriterende når man har begynt å lese ett innlegg som plutselig flytter på seg.

Jeg har hatt Adblock avslått her på diskusjon.no nettopp for å støtte forumet med å godta reklamevisninger, men disse nye reklamene gjør at Adblock nå kom på igjen.

EDIT:
Eksempelbilde:

Denne videoen spiller i noen sekunder før den lukker seg og flytter hele sideoppsettet oppover.

reklame.thumb.jpg.86b51476dc0cc54ccdc54ceff6c613da.jpg

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-404071
PaladinNO skrev (5 minutter siden):

Ikke bare er de animasjoner, noe man har hele tiden vært nektet å bruke som profilbilde, men de også lukker seg automatisk etter få sekunder og flytter på hele sideoppsettet. Noe som er veldig irriterende når man har begynt å lese ett innlegg som plutselig flytter på seg.

Takk for at du sier i fra. Dette skal ikke skje, og er noe vi er nødt til å se nærmere på. Opplever du at alle flytter på seg? Eller skjer det et fåtall ganger? 

Lenke til kommentar
Øystein skrev (8 minutter siden):

Takk for at du sier i fra. Dette skal ikke skje, og er noe vi er nødt til å se nærmere på. Opplever du at alle flytter på seg? Eller skjer det et fåtall ganger? 

Det synes å være rundt 6 forskjellige reklamebilder. Men bare 2 av dem er videoer som får oppsettet til å flytte på seg når videoen lukker seg.

Det er også tilfeldig hvilken reklame som blir vist. Jeg kan også få reklamebildet til å endre seg ved enkel sideoppdatering (F5) hvis du vil ha listen over de forskjellige reklamene jeg ser.

Jeg bruker også NoScript i nettleseren (Firefox) som blokkerer "noe" (ser bare en blokk der reklamen skulle vært, selv med Adblock avslått), så jeg har ikke den fulle oversikten.

Vet ikke om reklamen er fastsatt eller forskjellg fra person til person, men et par er linker med et statisk bilde. Disse fungerer fint. Har en som sier "Deilig julemusikk. 7 Klem julekanalen". Denne (og de andre bildelinkene) er statisk og påvirker ingenting.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
PaladinNO skrev (1 time siden):

Det synes å være rundt 6 forskjellige reklamebilder. Men bare 2 av dem er videoer som får oppsettet til å flytte på seg når videoen lukker seg.

Det er også tilfeldig hvilken reklame som blir vist. Jeg kan også få reklamebildet til å endre seg ved enkel sideoppdatering (F5) hvis du vil ha listen over de forskjellige reklamene jeg ser.

Jeg bruker også NoScript i nettleseren (Firefox) som blokkerer "noe" (ser bare en blokk der reklamen skulle vært, selv med Adblock avslått), så jeg har ikke den fulle oversikten.

Vet ikke om reklamen er fastsatt eller forskjellg fra person til person, men et par er linker med et statisk bilde. Disse fungerer fint. Har en som sier "Deilig julemusikk. 7 Klem julekanalen". Denne (og de andre bildelinkene) er statisk og påvirker ingenting.

Kan du forsøke å skru av tillegg, og eventuelt se om det er tilsvarende problem i andre nettlesere? Type annonser vil kunne variere fra person til person.

Lenke til kommentar
Øystein skrev (5 minutter siden):

Kan du forsøke å skru av tillegg, og eventuelt se om det er tilsvarende problem i andre nettlesere?

Det er eksakt samme oppførsel i både Chrome og Edge, og jeg har ingen tillegg i noen av dem: sidene på diskusjon.no viser enten statiske annonsebilder eller videoer som lukker seg og flytter sideoppsettet.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
PaladinNO skrev (2 timer siden):

Det er eksakt samme oppførsel i både Chrome og Edge, og jeg har ingen tillegg i noen av dem: sidene på diskusjon.no viser enten statiske annonsebilder eller videoer som lukker seg og flytter sideoppsettet.

Har du et program som kan ta video av dette? Tror det vil hjelpe utviklerne en del slik at de kan se hva som skjer i real time. Last det så opp på YouTube (gjerne som unlisted) og send lenke hit. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (5 timer siden):

Har du et program som kan ta video av dette? Tror det vil hjelpe utviklerne en del slik at de kan se hva som skjer i real time. Last det så opp på YouTube (gjerne som unlisted) og send lenke hit. 

OBS har kranglet i det siste - applikasjonsopptak fungerer en fjerdedel av tiden, skjermopptak tar alle 3 skjermene (har IKKE CPU-kapasitet til det når jeg skal ta opp Cyberpunk!) og vindusopptak har plutselig begynt å hakke uansett hva jeg gjør.

Så jeg plasserte et kompaktkamera på en mini-tripod og tok fysisk skjermopptak. Trykket F5 ved jevne mellomrom for å gå igjennom alle reklamevinduene. Lastet opp som ~26 MB .mp4-fil til min Onedrive:

Bruker Firefox v.95 med uBlock Origin (avslått) og NoScript (godkjent alt som trengs for å få full funksjonalitet her på siden). Har 110 % zoom i nettleseren, 100 % skalering (standard) i Windows. Skjermoppløsningen min er 7680x1440 (3x 2560x1440 i Nvidia Surround). Bruker Windows 10 Pro 21H2.

Problemet med reklamevinduene har ikke skjedd før / oppstått de siste par dagene.

EDIT:
Videolink fjernet.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (32 minutter siden):

Den er grei. Da har man ihvertfall video som kan vise hva du mener. :)

Supert! Da håper jeg det finnes en løsning.

Men inntil da så er Adblock påslått - reklamen som har vært her på diskusjon.no frem til nå har vært passiv og til tider også interessant. Men irrelevante videoer midt i tråden er uakseptabelt.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...