Gå til innhold

DVD + eller - R?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thats write DVD-R er et godt valg fungerer bra for bla.film pls2 osv. jeg bruker nec 1300 firmw1.09 meget rimelig fra komplett, det skrytes veldigt også av dvd+r Thats write men siden dvd-r er billigere og fungerer for meg så bra anbefaler jeg de!. Ellers så ser jeg en del Divx filmer på en Kiss 450 og bruker da

Thats write Dvd+RW ser filmène og formaterer. De er kanskje de beste platene som finnes du får 10 stk. for kr. 177.- hos nevnte wshopp. Da slipper du å ha en film på en plate som kanskje ikke virker i stue spilleren( mens du venter på ny firmw. oppdatering til din divx player)

Endret av loggon
Lenke til kommentar
dvd-r er mest kompatibelt, dvd romen på laptopen min tar kun dvd-r

...skal nevnes at det kun er snakk om 2-3% forskjell i kompatibilitet.

 

Og har du en brenner som støtter bitsetting slik at DVD+R plater identifiseres som DVD-ROM etter brenning, da er DVD+R mye mer kompatiblet format enn DVD-R!!

 

Noen brennere som støtter bitsetting:

 

de fleste philips og BenQ DVD-Brennere.

Lite-On LDW-411S og LDW-811S

Nu-tech DDW-061 og DDW-081

De fleste ricoh /AOpen DVD-Brennere.

NEC ND-1300A med hacket firmware (www.herrie.org)

 

Disse støtter det IKKE, og vil trolig ikke støtte det i fremtiden heller:

-Plextor brennere.

-Pioneer brennere

-Sony Brennere.

Lenke til kommentar
...skal nevnes at det kun er snakk om 2-3% forskjell i kompatibilitet.

 

Og har du en brenner som støtter bitsetting slik at DVD+R plater identifiseres som DVD-ROM etter brenning, da er DVD+R mye mer kompatiblet format enn DVD-R!!

I følge dvdrhelp.com støtter 92% -R og 87% +R. Det betyr at det er 63% flere spillere som har problemer med -R enn +R.

 

Ang. bitsetting hjelper selvsagt det i noen spillere, men du er den første jeg har sett som mener at +R da blir mer kompatibelt enn -R.

Lenke til kommentar

Strukturmessig er en DVD+R plate mer lik en orginal DVD-Video plate enn en DVD-R plate og skal i så måte virke bedre.

 

Problem: En del produsenter som støtter DVD-R formatet (f.eks Toshiba og en del merker som er produsert/basert på toshiba spillere) blokkerer avspilling av DVD+R plater. Dette problemet går man rundt ved "bit-setting" trikset slik at platen identifiseres DVD-ROM som ikke forårsaker noen problemer. Legg merke til at enkelte orginale Video DVD-plater også er produsert som DVD-ROM så derfor kan ikke dette formatet blokkeres.

 

Etter min mening er DVD+R med bitsetting til DVD-ROM det mest kompatible formatet.

Lenke til kommentar

Moderatorer: Nå er det *4* meldinger som har vært aktive om dette temaet i løpet av 2 timer. Hva skal egentlig til for at dere gjør det til et sticky subject?

 

OC-Freak: Jeg gikk nå igjennom de 450 første spillerene som er merket som å kunne spille +R. Det var 13 som var merket med å ikke kunne spille -R, og av disse var det rapporter om at de kan spille -R som var blitt nedstemt for 8 av dem, og på to andre hadde de eneste som skrev at -R ikke kan brukes også skrevet at +R ikke kan brukes. Jeg tror derfor du tar feil. Samtidig er jeg blitt endel mer skeptisk til å bruke tallene i dvdrhelp rått.

Endret av tvangsgreie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...