Gå til innhold

Spørsmål om festeplate til QR11 Universal L-bracket system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Thunderhead skrev (1 time siden):

Står "Standard Arca-Swiss" i specs, en veldig god og åpen standard som mange bruker slik at man ikke blir låst til én produsent.

Selv om jeg kjenenr til navnet Arca swiss er det like fult ut en litt intetsigende benevnelse da jeg ikek har brukt så mye tripods med tilhørende hoder. 

Edit: så jeg kan bruke tilnærmet hvilken som helst festeplate til Arca Swiss?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Du må bruke Arca Swiss sammen med Arca Swiss, fordelen er at det er mange produsenter som lager produkter med Arca Swiss, som f.eks Kirk, Arca Swiss, Novoflex, Really Right Stuff, Sirui, Giottos m.f. Noe som gjør at de kan kjøpe f.eks et kullehode fra Kirk, L-brakett fra Really Right Stuff, stativfeste for et objektiv fra Giottos, hurtigfesteplate til kamera fra Sirui osv, og alle vil passe sammen. Kjøper du deg f.eks inn i Manfrottos proprietære festemekanisme, er du låst til det Manfrotto lager.

En annen detalj er at de større og nyere Tamron objektivene har Arca Swiss tilpasset stativfeste, som feks 70-200 G2 og 150-600 G2. Litt dumt av Tamron at dette ikke annonseres tydeligere, da man må dypt nede i specs for å finne denne informasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...