TeoBro55 Skrevet 1. oktober 2021 Skrevet 1. oktober 2021 Den tuben som går her renser jo eksosen og drar varm luft inn i sylindret igjen. Kan man ta det av uten at noe blir ødelagt? Trenger jeg å tette igjen noe sted? Og hva betyr det blå og grønne klistremerket?
bruker-540634 Skrevet 1. oktober 2021 Skrevet 1. oktober 2021 Bare en fordel, men må tettes både ved forgasserdelen og eksos. Klistremerkene er noe dem har på for å vise at dem gjort en kvalitetskontroll, fylt på olje, justert noe eller noe tilsvarende.
TeoBro55 Skrevet 1. oktober 2021 Forfatter Skrevet 1. oktober 2021 bruker-540634 skrev (14 minutter siden): Bare en fordel, men må tettes både ved forgasserdelen og eksos. Klistremerkene er noe dem har på for å vise at dem gjort en kvalitetskontroll, fylt på olje, justert noe eller noe tilsvarende. Mener du det er en fordel å ta den av eller å ha den på? Vil det endre på noe annet enn slitasje på motoren?
sedsberg Skrevet 1. oktober 2021 Skrevet 1. oktober 2021 Slangen er for å gi oksygen til katalysatoren i potta. Det sitter en reedventil i den lille boksen som hindrer eksos i å komme tilbake i innsuget på sylinder. 2
bruker-540634 Skrevet 1. oktober 2021 Skrevet 1. oktober 2021 TeoBro55 skrev (1 time siden): Mener du det er en fordel å ta den av eller å ha den på? Vil det endre på noe annet enn slitasje på motoren? Jeg tenkte først at det var eksos resirkulering (en slags egr) og at det var greit å fjerne det, men hvis det er en katalysator så er det nok best å ha den på.
sedsberg Skrevet 1. oktober 2021 Skrevet 1. oktober 2021 Tror ikke det har så stor praktisk forskjell på original eksos. De som bytter til trimeksos eller fjerner sperrer i potta pleier å plugge den. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå