Gå til innhold

ANMELDELSE: Deathloop


Anbefalte innlegg

38 minutes ago, Spigent said:

Som Xbox eier er dette første PS5 eksklusive spill som har blitt lansert som jeg virkelig hadde ønsket meg. Ironisk nok er det også Xbox Game Studios eide Bethesda som har laget det. Er det noen som vet om dette er en såkalt timed exclusive eller ikke?

Tror det er 1 år timed exclusive, så du får det på Xbox (Gamepass) på dene tiden neste år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Andreas247 skrev (På 16.9.2021 den 6.30):

På papiret virker dette absolutt som et spill jeg skulle ha likt, men etter å ha spilt 2 timer så refundet jeg det. Dårlig gunplay, veldig svak AI. Likte heller ikke at spillet "time-skipper" hver gang man forlater et område, istedenfor å gi en loop som går i real-time. Ser på Metacritic at spillere generelt ikke er veldig fornøyd, da det ligger på 2.8 User Score.

 

Interessant at du sier dette, ettersom folk også klager på mange store bugs i spillet - et spill hvor det hagler med perfekte 10/10 anmeldelser. Samtidig fikk Prey kun rundt 8 av 10. Jeg synes konseptet til Deathloop virker bra, men anmeldelsene stemmer dårlig overens med brukeranmeldelsene.

Dette minner meg om filmer som Disney SW trilogien, Dr.Who sesong 11-12, Black Panther etc., hvor anmeldere noen ganger gir urealistiske gode kritikker der hovedrollene og promoteringen har en politisk dimensjon - og andre hensyn muligens influerer anmelderen (inkl. Twitter-mobben), og samtidig slår flokkmentaliteten inn (se hvor like anmeldelser av samme film er - CNN vs. The Guardian, NRK, BBC etc.). Akkurat nå spiller jeg igjennom Days Gone, et fantastisk bra spill, men som fikk mye kritikk og dårlige anmeldelser da det ble lansert. Der ble alt av bugs kritisert ettertrykkelig, og ble brukt for å senke totalkarakteren.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt dette spillet en god del siden det kom og det kan da umulig være et 9/10-spill. Det virker som om alle anmeldere, inklusive Gamer.no hiver seg ukritisk på hypen og av en eller annen grunn gir det nesten topp karakter. For meg er det to ting som trekker skikkelig ned:

1. Veldig få forskjellige våpen i spillet som skaper lite variasjon i hvordan man takler situasjoner.

2. Den kunstige intelligensen er totalt fraværende og helt uakseptabel dårlig i et moderne AAA-spill som dette. Feks forestår ingen av fiendene hvor jeg er hvis jeg bare står rett opp trappa i etasjen over. Her har ikke Arkane Studios brydd seg en døyt om å i det hele tatt legge inn noe arbeid som helst. Det er ikke akseptabelt for fem flate øre for et spill jeg betalte 600 kroner for.

Disse to punktene gjør skytingen i spillet rett og slett utrolig kjedelig på tross av mange andre innovative ting. Veldig synd. Karakter: 6/10.

Lenke til kommentar
Baljepiraten skrev (På 9/25/2021 den 4.41):

Nå har jeg spilt dette spillet en god del siden det kom og det kan da umulig være et 9/10-spill. Det virker som om alle anmeldere, inklusive Gamer.no hiver seg ukritisk på hypen og av en eller annen grunn gir det nesten topp karakter. For meg er det to ting som trekker skikkelig ned:

1. Veldig få forskjellige våpen i spillet som skaper lite variasjon i hvordan man takler situasjoner.

2. Den kunstige intelligensen er totalt fraværende og helt uakseptabel dårlig i et moderne AAA-spill som dette. Feks forestår ingen av fiendene hvor jeg er hvis jeg bare står rett opp trappa i etasjen over. Her har ikke Arkane Studios brydd seg en døyt om å i det hele tatt legge inn noe arbeid som helst. Det er ikke akseptabelt for fem flate øre for et spill jeg betalte 600 kroner for.

Disse to punktene gjør skytingen i spillet rett og slett utrolig kjedelig på tross av mange andre innovative ting. Veldig synd. Karakter: 6/10.

Jeg kjenner meg ikke igjen i kritikken du retter mot det du ikke likte i spillet, hverken den kunstige intelligensen eller våpenvariasjonen. 

Selvfølgelig er det helt innafor å være uenig på disse punktene, men det burde gå an å formulere det uten å beskylde anmeldere for å ukritisk hoppe på ting når de gir en god karakter. Jeg likte spillet kjempegodt, og anmeldte utifra det. De tingene jeg likte prøvde jeg å forklare etter beste evne i anmeldelsen. Så får du heller skrive din egen anmeldelse som trekker frem det du ikke likte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...