Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nettet faller ut/får ikke oppdatert Linux Mint


Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Jeg har hatt to problemer i det siste, og det er at nettverksforbindelsen min plutselig forsvinner, og at jeg forsøker å oppdatere men får beskjeden "Kunne ikke hente nøkkelfilen".
Jeg får tilbake forbindelsen om jeg kobler fra og kobler til i menyen.

Jeg har en HP Elitebook 8570p med Linux Mint 19.3 Tricia.

Og oppdateringsproblemene har ikke å gjøre med nettverksforbindelsen, da jeg også har prøvd med ledning, og jeg har ikke samme problem med wifien på telefonen.

 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513
9 hours ago, geir__hk said:

Er det fortsatt nettverksproblemer om du kjører live-dekstop (booter direkte fra ISO-fila) ?

Fungerer det bedre om du oppdaterer fra terminal?


sudo apt update && sudo apt upgrade -y

Hei! Jeg vet ikke hva live desktop er? Eller hvordan man gjør det du skriver 😛

Prøvde det i terminalen og fikk dette, aner ikke hva det betyr. Som du skjønner vet jeg 0 om data, og aner ikke hvordan jeg klarte å installere Linux en gang, jeg har bare fått nok av Microsoft:1336842239_Skjermbildefra2021-09-1221-32-17.thumb.png.473f5e574a05385a7e1efb487e5009da.png

Lenke til kommentar

Live desktop betyr at en booter fra en installasjons usb-minnepinne (eller DVD).

Når en booter fra en slik så er ett av valgene å prøve Linux mint som "Live", som er at en booter fra minnepinnen uten å installere Linux.

Her er forklart hvordan en legger den nedlastede iso filen over på en tom usb-minnepinne:

Create the bootable media — Linux Mint Installation Guide documentation (linuxmint-installation-guide.readthedocs.io)

ISO filene kan lastes ned fra her: Download - Linux Mint

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+513

Heldigvis ordnet dette seg selv! Jeg ringte Telenor for å høre om det var noe feil med forbindelsen min, og da hadde de en stor feil de drev og rettet på, så de kunne ikke sjekke min spesifikke forbindelse.
Nå en ukes tid etterpå har nettet helt sluttet å falle ut, og jeg fikk oppdatert alt! Så mulig det var den feilen som gjorde det. Alt i orden nå altså :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...