Gå til innhold

Er koding noe for meg?


Anbefalte innlegg

Jeg har hele mitt liv slitt med depresjon og har til nå startet og avsluttet 3 bachelorutdanninger grunnet depresjon. 

Mine arbeidsforhold har vært kortvarige og innen mange forskjellige yrker. 

Jeg er i starten av 30-årene og har ikke vært i jobb siden juni 2019. Tidligere i år var jeg innlagt 8 uker på DPS. 

Nå må jeg begynne å tenke på hvordan mitt arbeidsliv skal fortsette, jeg har da begynt å sniffe på om koding kunne vært en mulighet. 

Jeg aner ingenting om koding eller hvordan det er å arbeide innen det. 

Er det noe man kan arbeide med på deltid? Eller er det mulighet for å arbeide med det som freelance? Slik at det er mulig å arbeide med det i "gode perioder"? 

Jeg tilegner meg kunnskap relativt raskt, er analytisk og strukturert i gode perioder. Jeg ønsker en jobb hvor jeg kan arbeide hjemmefra og ikke forholde meg til for mange mennesker.

Andre tips for yrker som kan passe for meg er også velkommen 😊

Jeg hater å være på NAV og har et stort behov om å ikke være avhengig av velferdsstaten. 

 

Setter stor pris på svar! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programmering er ikke for alle, dessverre. Uansett hva politikere prøver å si. Men jeg utelukker på ingen måter at det kan være noe for deg. Beste måten å finne det ut på er å prøve.

For tiden så er det ganske mange gode bøker om bla. Python og C på tilbud her: https://www.humblebundle.com/books/machine-learning-bookshelf-no-starch-press-books?partner=gamefromscratch

Har du ikke lyst å betale noe så er det gode (om ikke like gode) kilder på nett som er gratis, om du søker etter f.eks. "Python 3 tutorials".

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (13 minutter siden):

Programmering er ikke for alle, dessverre. Uansett hva politikere prøver å si. Men jeg utelukker på ingen måter at det kan være noe for deg. Beste måten å finne det ut på er å prøve.

For tiden så er det ganske mange gode bøker om bla. Python og C på tilbud her: https://www.humblebundle.com/books/machine-learning-bookshelf-no-starch-press-books?partner=gamefromscratch

Har du ikke lyst å betale noe så er det gode (om ikke like gode) kilder på nett som er gratis, om du søker etter f.eks. "Python 3 tutorials".

Takk for tilbakemelding og nyttige linker 😊

Kan du fortelle meg om det er mulighet for å arbeide deltid eller freelance? Slik at det går å arbeide i "gode perioder" og hjemmefra? 

Lenke til kommentar
Bossbøtte skrev (4 minutter siden):

Kan du fortelle meg om det er mulighet for å arbeide deltid eller freelance? Slik at det går å arbeide i "gode perioder" og hjemmefra? 

Jeg har ingen person erfaring jeg kan dele. Vanligvis så er det en forventning til prestasjoner for konsulenter, så selvstendige konsulenter pleier ofte å være de mer erfarne og mer travle utviklerne i bransjen. Man kan nok plukke opp småjobber også, men det pleier sjeldent å være der pengene er.

Ditt beste håp er nok å finne en deltidsstilling hos et selskap som kan tilrettelegge for deg og være åpne for hjemmekontor.

Lenke til kommentar

Som nevnt over, mange gode ressurser på nett. Startet selv med python kurs på codecademy i sin tid og lærte meg basics(selv om jeg hadde en del logikk og PLS programmering på skolen fra før). Har senere tatt en del kurs på universitetet. 

Vill si det å lære seg dette på egenhånd er ok for å få en grei forståelse, også kan du jo starte egne prosjekter. Kanskje bærer de frukter som inntekt om ikke så gir de referanser. Selv har jeg utviklet en del plugins til hjemme automasjon som gir meg noen inntekter, samt gjør noe programmering i jobb sammenheng. 

Alle kan starte med programmering, men en må like det for å bli "god". Det er i alle fall mitt inntrykk. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...