Gå til innhold

Bytte bakhjul, rimeligst mulig verktøy


Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Jeg skal bytte bakhjul på en gammel terrengsykkel, og trenger en kassettavdrager og en kjedepisk. Men. Jeg fant denne: https://bikeshop.no/unior-bike-tools/616758/unior-eikenøkkel-og-kassettavdrager-lommeverktøy-for-å-bytte-eike

som brukes slik:

Jeg vet at det er ikke allverdens prisforskjell på å kjøpe den og å kjøpe tre separate verktøy (eikenøkkel, kjedepisk og kassettavdrager). Men det er også noe med plass til verktøy jeg nesten aldri bruker. Det jeg lurer på er, kan jeg ødelegge noe på sykkelen om jeg bruker den dingsen over slik som det er vist? Jeg tenker på om kassetten sitter veldig hardt f.ex...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, Hapi70 said:

Jeg vet at det er ikke allverdens prisforskjell på å kjøpe den og å kjøpe tre separate verktøy (eikenøkkel, kjedepisk og kassettavdrager). Men det er også noe med plass til verktøy jeg nesten aldri bruker. Det jeg lurer på er, kan jeg ødelegge noe på sykkelen om jeg bruker den dingsen over slik som det er vist? Jeg tenker på om kassetten sitter veldig hardt f.ex...

Funker sikkert fint den, litt mer plundrete, men det betyr sikkert ingenting. Du kan komme bort i kompatabilitetsvansker med noen rammer (kanskje)

Lenke til kommentar

Den lille dingsen der er jo kun ment som en liten backup om uhellet skulle være ute mens du er på sykkeltur og langt unna det rette verktøyet. Ville ikke stolt på den på sikt så ser liten eller ingen grunn til ikke å investere i en kasettavdrager/kjedepisk asap. Dette er noe av det aller mest elementære av sykkelverktøy du kan eie så løp og kjøp !

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...