Gå til innhold

Nye overvåkingsfly må stå to år i midlertidig hangar på Evenes


Anbefalte innlegg

2 hours ago, onkel teo said:

Et alvorlig problem med Evenes blir under øvelser har du mange MPA-fly som er lastet med flere tonn med skarp ammunisjon, og disse har oppstilling, landing og take-off like ved en civil flyterminal. Og i tillegg MPA fra US-Navy og RAF...

 

For å være ærlig, så tror jeg ikke vi kommer til å se noe særlig til allierte MPAer på Evenes. De kommer nok til å i stor grad fortsette på lande på Andøya

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ernie skrev (53 minutter siden):

For å være ærlig, så tror jeg ikke vi kommer til å se noe særlig til allierte MPAer på Evenes. De kommer nok til å i stor grad fortsette på lande på Andøya

Det er nok slik det blir ja. 2 operative baser hvor MPA etterhvert for det meste bruker Andøya og QRA bruker Evenes. Jeg tror dessuten at MPA til Evenes blir stoppet raskt og allerede i oktober etter valget…til stille applaus fra de allierte..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er fregattfadesen? Det er faktisk ingen fadese, men en intet mindre enn et prosjekt som leverte på tid, kost og ytelse. Det at fartøy 1 var ett år forsinket, det er faktisk ingen krise i et så stort prosjekt. Jeg tror du bør tenke deg om før du hiver ut slike påstander. Jeg venter bare på at mølla kommer, med at vi hadde bygget bedre fartøyer i Norge, det er ikke riktig, nor eskort gruppen kom til kort både på pris og ytelse, derfor falt valget på Navantia som har bygget militære fartøy er i en årrekke. De siste skikkelige større militære fartøyene som ble bygget i Norge var Oslo klassen, som omtrent var utdatert da de kom på 60 tallet. Det har blitt bygget noen enkle kystvaktfartøyer, men disse kan ikke sammenliknes med kampfartøyer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...