Gå til innhold

Warholm vs. Benjamin


Anbefalte innlegg

Wow, for en semi. Jeg har endret mening og analyse om hvem som er best i hekk 

Så dere semien? Jeg tror når Rai gir alt slår han Karstens WR. Han er rett og slett en løper med høyere toppnivå og vant reelt sett semifinalen.

Rai slår av farten så lenge foran streken at Karsten slår han, men ikke la dere lure. Jeg har fulgt Karsten tett og hadde aldri trodd Rai skulle være så mye raskere før Benjamin slo av farten. Men i dag var det innlysende imo.

Når det er sagt har jeg ingen bakgrunn i fridrett, men selv skal jeg sette noen tusinger på amerikansk seier. Det må være en fordel for Rai at han bare har fokusert på OL og at har prikket inn formen. Karsten har reist rundt og brukt energi på WR. 

Nå tror jeg det rent atletiske vil skille de to og at Rais raskere fart vil gi han et komfortabelt gull og WR.

Hva tror dere? Er jeg alt for negativ?

BTW: Hvorfor foreligger det ikke odds på denne? Har lett en del rundt, men finner ikke. Vil dessverre vedde på Rai etter semien.

Endret av MatsVedder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det ganske vanlig for folk i toppsjiktet å spare krefter under kvalifiseringsløpene opp til finalen. At Warholm faktisk evner å holde litt tilbake vitner bare om ekstrem stor kontroll og selvbeherskelse. Jeg tror den lille spurten på slutten var mer for det psykologiske overtaket. Så etter mytt skjønn gir alt frem mot finalen lite indiksjoner på hvem som er best. Det ligger mye psykologi i løpene før finalen. Det er så mikroskopiske små forskjeller som skal til i en slik sport.

Warholm har hatt medvind i lang tid nå. At folk flest forventer gull av gutten kan gjøre skuffelsen desto større om det ikke går.... nettopp på grunn av de bittesmå marginene. Så det blir spennende å se. 😃

Lenke til kommentar

Benjamin kan løpe en del raskere. Han har en mer avslappet stil, det så lettere ut for ham å løpe på 47,3. Men det er ganske åpent, Warholm har vært best når det gjelder flere ganger før. Er han i samme form som da han satte verdensrekord er det ikke så mye mer han kan gjøre, spørsmålet er om Benjamin kan løpe enda raskere.

Umulig å si, ganske åpent, men jeg ble nok litt bekymret ut fra den semien, ja, etter mitt skjønn Benjamin som «vant» denne generalprøven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...