Gå til innhold

OL i Tromsø et skritt nærmere


bamsefar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir det OL i Tromsø så blir det stående masse tomme bygg.

 

Å bruke cruiceskip som boligere går dårlig, grunnen til det er at den terrorfrykten vi har i dag er så høy at det vil ikke bli god tatt.

 

Skal man få folk til Tromsø så man enten fly til Trondheim eller Oslo for å så bli frakta nordover. Tromsø Lufthavn er vel ikke så stor at den klarer å ta i mot de største flyene! Så dem som vil tjene penger på dette er flyselskapene. Og Tromsø Lufthavn får mange besøkene. Men Lufthaven i Tromsø har vel på langt nært så stort bagasjehåndtering som trengs eller sikkerhet og plass i terminalen.

 

Men vi får se. Mye må bygges og jeg leste noe om et sted at utforbakken må rives når OL er ferdig fordi den ligger midt i Reinfaret.

Lenke til kommentar

håper for all del at ol ikke kommer til tromsø men heller lillehammer

 

det er da mye bedre og mer økonomisk å heller ha ol på lillehammer.

her trenger man jo ikke å bygge halvparten så mye som i tromsø.

(og spare masse penger)!

 

skal vi arrangere ol igjen er lillehammer det beste stedet så vi ikke sløser bort penger på annlegg som vi har fra før av bare et annet sted.

Lenke til kommentar

Rett og slett fordi Ol i lillehammer vil være helt likt som forrige gang, og utrolig likt alle de andre søknadene. Mao så vil det være lite sannsynelig at Norge får Ol.

Det er en god del fordeler både for Norge og Tromsø, og ikke minst lekene hvis det blir Tromsø.

Tromsø får endelig i orden økonomien sin, Norge får masse pr. , lekene blir de første i sitt slag hvor man ikke må dra ørtåførti mil fra den ene leken til den andre, og en hel del mer. Dog det fører også til store negative konsekvenser for Tromsø som by i de neste årene. Tromsø blir en svær byggeplass i mange år og masse penger blir brukt på noe som kanskje ikke blir brukt særlig mye.

Men jeg tviler svært på at det blir tomme bygninger. Det skal jo ikke akkurat bygges 100 nye hoteller for å skaffe sengeplasser, men cruiseskip som skal ligge på vannet for å innlosjere deltagere og media osv. Uansett så har Tromsø husmangel, hvis jeg ikke tar helt feil, og jeg tviler på at det er noe annerledes om 10 år.

 

Selv synes jeg Ol i Tromsø høres sinnsykt, men når Idrettstyret har gått inn for Tromsø så kanskje.. kanskje.. hehe..

Lenke til kommentar
Tromsø Lufthavn er vel ikke så stor at den klarer å ta i mot de største flyene!

Den er nok det. Har faktisk landet et Antonow an124 her en gang. De svære russiske frakteflyene.

Greit nok at rullebanen er lang nok. Men all bagasje, sikkerhetskontroll osv. den tviler jeg på er stor nok. Om det kommer til å direkte fly Tromsø vil det nok gjøre, men det kommer nok en god del fly fra Gardermoen og der vil nok det mest Boeing 737-x00 og MD og DC-maskiner.

Lenke til kommentar

OL, spesiellt i Tromsø er noe av det mest idiotiske som er kommet fra Hermann Kristoffersen(Ordfører) med følge. Pr. idag finnes det ikke penger til å vedlikeholde offentlige bygg. Det være seg skoler, svømmehaller e.t.c. Det er ikke penger til å opprettholde dagens tilbud til eldre heller.

Men penger til nytt Rådhus og en OL søknad, for å ikke snakke om et eventuellt arrangement av OL, det er ikke noe problem. Når nyheten om at Tromsø var valgt dro Hermann med følge ned på Ølhallen og spanderte villig vekk øl. Etterpå dro de på Emmas Drømmekjøkken, som ikke er den billigste resturanten i Tromsø. Det er det penger til. Til tross for at Tromsø kommune har en samlet gjeld på over en milliard.

 

Man kan spørre seg om hvem som skal betale for vedlikehold av annleggene etter OL, i og med at Tromsø kommune ikke har penger til vedlikehold av dagens annlegg?

 

Tromsø Lufthavn har ikke kapastiet til å ta imot all det trafikken som genereres under OL. Det har heller ikke veinettet.

 

Men skjønner Hermann og co. veldig godt. La oss flytte fokus bort fra det faktum at kommunens økonomi er kjørt på ræva, til noe som i utganspunktet kan virke positivt.

Det virker som om det er viktigere å sette varige spor etter seg enn det er å gjøre en god jobb. Så det er vel hevet over enhver tvil at det finnes penger til å gjøre litt av hvert, men bare så lenge det kommer kommunens egne politikere til gode, og ikke ellers...

Lenke til kommentar

Vi får bare håpe regjeringa tar en riktig beslutning for en gangs skyld.....

Nei til ol i tromsø.........rein galskap.har ikke infrastuktur eller anlegg til dette.skal vi sponse digre haller for at tre samer skal få sentre pucken innendørs?mange som spiller hockey der oppe?

lett å få fine bilder i mørket også vil jeg tro....haha

spander heller penger på veier der det bor folk.østfold kommer dårligts ut ifølge trygg-trafikk når det gjelder veistandard,og vi er hovedinnfartsvei for hele norge...:-(

slutt og fantaser og se litt realistisk på tingene....

Endret av bassej
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...