Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Varling om håndverker ved leie av bolig.


Gjest 43c1c...c10

Anbefalte innlegg

Gjest 43c1c...c10

Heisann.

 

Jeg og en kollega har korttidsleie på en bolig ifbm arbeid i annen by via firmaet vi jobber i. Det er arbeidsgiver som har leid huset av huseier, men det er utleid av en som bor i huset til vanlig. 

Vi har boligen i én måned, og jeg lurer på hvilke rettigheter vi har ifbm å slippe inn håndverker.

Det er et toalettrom i boligen som skal pusses opp i forbindelse med en forsikringsskade (i følge utleier). 

Vi har vært ekstremt behjelpelig med å legge ut nøkkel til og slippe inn håndverkeren. Det som vi fikk inntrykk av skulle bli én gang, har endt opp med at vi i over en uke har måtte lagt ut nøkkelen mens vi har vært på jobb, hvor vi har fått meldinger kvelden før om å legge den ut. 

Det har endt opp med å bli en belastning, og atpåtil tok huseier seg inn i boligen en dag hun ikke trodde vi var hjemme, men hvor min kollega hadde vært tidlig ferdig og var hjemme da hun kom inn uanmeldt for å snakke med håndverkeren.

Jeg sendte henne en melding samme kvelden at det ikke er greit og at vi ønsket at hun skulle utsette at rørleggeren skulle komme, til etter leieforholdeda vi kun har fått beskjed om håndverkeren (som nå er ferdig), noe som hun ikke respekterer. 

Hvor lang tid i forveien kan man påberope at man skal varsles. 

Husk at vi kun er for en måned.

 

På forhånd takk for alle tilbakemeldinger 😊

Anonymous poster hash: 43c1c...c10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 43c1c...c10

Vi har hatt følgende kommunikasjon etter en uke med nøkkelutlegging, hvor jeg sendte første melding kvelden etter at hun hadde tatt seg inn i boligen.

Screenshot_20210707-145828_Messenger.jpg

Screenshot_20210707-145925_Messenger.jpg

Screenshot_20210707-145957_Messenger.jpg

Screenshot_20210707-150011_Messenger.jpg

Anonymous poster hash: 43c1c...c10

Lenke til kommentar

Fikk dere informasjon av utleieren om at det kom til å være slikt arbeid den ene måneden dere korttidsleide leiligheten?

Jeg skjønner at utleieren deres selv er leietakeren til huseier. Dere har muligens rett på prisavslag i leien på grunn av ulempen dette har forårsaket. 

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest 43c1c...c10

Det er huseier selv som leier ut sitt eget hus. Vi fikk beskjed om at en snekker skulle komme innom en gang og rive noen vegger, men det endte opp med å vare i en uke. Rørleggeren har vi ikke fått noe beskjed om. 

Anonymous poster hash: 43c1c...c10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...