Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. august 2021 Skrevet 9. august 2021 Theo343 skrev (1 time siden): Blodgivere får likevel frynsegoder av å være blodgiver. Det er sikkert fornuftig når de ikke får penger. Det er billigere med trekninger og lotterier enn penger. Men tanken som luftes er at hvis det betales penger - så kan det komme folk med urent mel i posen, eller "urent" blod, som kanskje lyver om sin status på ulike måter, f eks sprøytenarkomane som trenger penger, eller syke mennesker som lyver for å få en slant, eller folk som tar medisiner og ikke skulle fått gi blod. I min fars ungdom ble det betalt for blod, og mange fyllefanter solgte blodet sitt.
Theo343 Skrevet 9. august 2021 Skrevet 9. august 2021 25 minutes ago, Dart said: Det er sikkert fornuftig når de ikke får penger. Det er billigere med trekninger og lotterier enn penger. Men tanken som luftes er at hvis det betales penger - så kan det komme folk med urent mel i posen, eller "urent" blod, som kanskje lyver om sin status på ulike måter, f eks sprøytenarkomane som trenger penger, eller syke mennesker som lyver for å få en slant, eller folk som tar medisiner og ikke skulle fått gi blod. I min fars ungdom ble det betalt for blod, og mange fyllefanter solgte blodet sitt. Jeg tviler på at alle er 100% ærlige på spørreskjemaet uansett. Jeg kjenner flere som er blodgivere som jeg ikke forstår har kommet gjennom klareringen. Noen bruker det å være blodgiver som en post på CV og mye annet rart.
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. august 2021 Skrevet 9. august 2021 Theo343 skrev (1 minutt siden): Jeg tviler på at alle er 100% ærlige på spørreskjemaet uansett. Jeg kjenner flere som er blodgivere som jeg ikke forstår har kommet gjennom klareringen. Noen bruker det å være blodgiver som en post på CV og mye annet rart. 100% ærlige er de nok ikke. Og det er en og annen pose som går til teknisk bruk fordi giveren ikke er troverdig av ulike grunner. Løgndetektor ? 🤔
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå