Gå til innhold

Where is the limit?


Anbefalte innlegg

Har et par små spørsmål.

jeg sitter her med en duron 800@1100 på et asus A7V 133 kort. Multiplier på 10 og 110Mhz fsb. Har dessverre bare pc100 ram.

temperaturen på cpu er på 55 idle og 59 på full pupp. Chip'en holder seg på ca 27.

nå vil ikke maskinen høyere. hvor er det det stopper?

og er det trygt å stille på volt'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel.. noen ganger GÅR det rett og slett ikke høyere..

 

klokka amd t-bird'en min (1.4) til litt under 1600 (har 4 kraftige kabinettvifter) og temp'en lå ikke høyere enn 45 på idle.. men den nekter å boote på 12,5/13*133, de jeg har rådført meg med sier at det går bare ikke, rett og slett.. personlig liker jeg ikke slike svar, det er ikke høyt nok før det lukter svidd, og det kan da ikke stemme at det ikke KAN gå?? :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-08 09:30, Inkontinentus skrev:

det er ikke høyt nok før det lukter svidd, og det kan da ikke stemme at det ikke KAN gå?? :razz:


 

enig med den jeg har greid 1400@2,5Vcore

da var d muligens like før d lukta svidd :smile:

(jeg anbefaler ikke Vcore over 2Volt

Lenke til kommentar

du har jo alleredet fått til bra klokking :smile: , men du klarer sikkert å klokke mer hvis du har veldig god kjøling... Men du vil ikke hente så veldig mye i forhold til hva du har klokket allerede...

Men ja, jeg tror nok at det er løsningen (Bedre kjøling og litt høyere volt).. :smile:

 

uffuff har hatt 2.1 v på min AMD Athlon Tbird 1400 AYHJA med vannkjøling rett på springen... maxload 43-48 grader :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-08 09:37, okidoki skrev:

du har jo alleredet fått til bra klokking :smile: , men du klarer sikkert å klokke mer hvis du har veldig god kjøling... Men du vil ikke hente så veldig mye i forhold til hva du har klokket allerede...

Men ja, jeg tror nok at det er løsningen (Bedre kjøling og litt høyere volt).. :smile:


uffuff har hatt 2.1 v på min AMD Athlon Tbird 1400 AYHJA med vannkjøling rett på springen... maxload 43-48 grader :smile:


 

hvor høyt har du fått den cpu'en??

en nabo driver å klokker en 1400t-bird men får den ikke over 1533 :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...