Gå til innhold

AIW eller vanlig VIVO?

_Xorcist

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har per i dag et Gainward GF4 Ti4400 som begynner å bli gammelt. Jeg spiller ikke overvettes mye, men vil gjerne ha noe som tar DX9 og fyre på med litt AA.

Det er et krav med DVI-utgang og video-inngang da jeg skal gjøre om noen gamle vhs til dvd. Spørsmålet er om jeg trenger AIW eller ikke til mitt bruk.

Sapphire Radeon 9600PRO AIW

Asus Radeon 9600XT ViVo

For det første, har Sapphire kortet DVI utgang? Har vanskeligheter med å finne en spesifikasjon som nevner DVI/VGA utganger.

Hvor mye bedre er AIW til å capture analoge signaler enn Rage Theater VIVO chipen som sitter på Asus-kortet? Jeg har også en xbox som det hadde vært kult og fått koblet opp på video-inngangen for å spille på. Jeg har prøvd det med mitt nåværende skjermkort, men har store problemer med interlacing så jeg kan ikke bruke det. Noen som har erfaring med enten Asus eller Sapphire kortet på dette området og kan si om det er bedre til konsoller?

edit: skrivefeil

Endret av _Xorcist
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskjellen mellom AIW og VIVO er at AIW kortene har TV-tuner som gjør at du kan kikke på TV mens du brueker maskinen din. Begge kortene bruker Rage Theater Chippen til video inngang.

Ellers så er vel XT kortet raskere enn Pro kortet i spilling.

Ronnie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...