Gå til innhold

Dropshipping - returretten og reklamasjonsretten


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer å starte med dropshipping, men har noen praktiske spørsmål rundt returretten og reklamasjonsretten til kundene med slik type handel. Slik jeg forstår det, er jeg som dropshipper også ansvarlig for å håndtere problemer med produktet som kunden kan møte på, og de kan dermed benytte seg av returretten og reklamasjonsretten. Etter noe research skjønner man at dette er noe av det mest problematiske med å drive en slik virksomhet, da det virkelig spiser av marginene.

Jeg kom over en annen tråd her: 


En bruker med navn 1Morgoth1 beskriver at han driver en lignende virksomhet, men der han har klart å komme seg unna ansvaret for returretten og reklamasjonsretten - jeg er interessert i hvordan dette er mulig? Slik han beskriver det, tror jeg det er snakk om affiliate marketing bare, der han selv re-router kunder til faktiske nettbutikker, og mottar kommisjon for dette.

Men sett bort i fra affiliate marketing, er det andre måter å komme seg unna returretten og reklamasjonsretten på, som selger innen dropshipping?
Er det spesielt noen typer varer som er vanskeligere å reklamere, og som dermed lar ansvaret hvile på forbrukeren i større grad? Tenker ikke på bruktvarer heller, men vanlige varer på dropshipping lager, eventuelt amazon varer.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...