Jump to content
kenny28

Nettbrett (Android), hvilket?

Recommended Posts

Har et gammelt nettbrett som nå synger på siste vers.

Trenger et nytt som er noenlunde oppdatert(som ikke er gått ut på dato).

Ikke Apple!

Noen som kan komme med tips/erfaringer?

Det finnes Android nettbrett fra 1000 til 10.000 kr. Du må nesten si hva du er ute etter. Nå er også Samsung Tab S7 FE rett rundt hjørnet, og 8-serien kommer til høsten. 

Vi har kjøpt to nye nettbrett den siste tiden. Det ene er Samsung A7 (tror jeg det het) og det andre Lenovo Duet (chrome os) med tastatur og deksel. Begge koster litt over to tusen.

Av disse to er Duet min favoritt selv om skjermen er noe større og litt klarere på Samsung. Jeg synes alt flyter lettere og fullutgave  av Chrome nettleser gjør susen i forhold til Samsungen. Lyden er noe bedre på Samsung. Det at det følger med et deksel som kan benyttes i alle vinkler liker jeg veldig godt på Duet. Videre synes jeg fargene i skjermen er noe fyldigere og bedre på Duet.

Samsung er treg og starte opp og siden vi ikke har fått kjøpt noe deksel som gjør at den kan stå oppreist blir det heller ikke brukt i særlig grad. Jeg har helt mistet sansen for Samsung og dette ble nok det siste produktet fra denne produsenten på en stund.

Når det gjelder oppdateringer frem i tid får Duet støtte frem til 2027 eller 2028 om jeg husker riktig.

• Innsiktsfullt 1

On 6/21/2021 at 9:29 PM, kenny28 said:

Hva med Samsung Galaxy Tab S6 Lite ?

Sikkert et bra valg om du ikke må ha 120hz skjerm. 

On 6/17/2021 at 9:14 AM, kenny28 said:

Kanskje rundt 5000 men gjerne høyere hvis man da får et mye bedre produkt.

For dette budsjettet hadde jeg vurdere å bite i det sure eplet og kjøpt en iPad. Best på både ytelse og oppdateringer.