Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Åpne meg for samboeren


Gjest 18535...c79

Anbefalte innlegg

Gjest 18535...c79

Okay så her er greia! Jeg er en mann på 23 år, jeg bor sammen med kjæresten min. Vi har vært sammen i 3,5 år, men den siste tiden så har stemningen vært litt anspent. I går så fant hun ut noe jeg hadde gjort som jeg ikke hadde fortalt henne om. Det tok hun veldig hardt og tror nå at jeg ikke har følelser og tørr ikke å snakke om ting. Dette har hun helt rett i. 
 

jeg vil veldig gjerne åpne meg opp for henne, men det er noe som knyter seg inne meg når jeg prøver. Jeg tror det skyldes mobbing i yngre alder og dette har gjort meg hard på innsiden. For meg å snakke om ting har siden barndommen vært veldig vanskelig. Det jeg vil at hun skal forstå er at det ikke henne som er problemet, det meg som ikke klarer å snakke om det, basert på hvordan jeg har vært hele livet. Hva gjør jeg? Har lyst til å fortelle om barndommen og mobbingen, men det er et sårt tema for meg. Hun er veldig opprørt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymous poster hash: 18535...c79

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hvor godt dere kjenner hverandre. Hvis hun ser på deg som en person med lavere sosial status enn seg selv, kan hun forlate deg. Det sikreste er å la henne se på deg med lik eller høyere sosial status enn seg selv. Da er det større sannsynlighet for at forholdet varer. Det høres kanskje kynisk ut, men det er slik det fungerer. Ihvertfall i innledende fase av et forhold. Men dere har jo vært sammen 3 år, da. Personlig ville jeg ikke fortalt noe slikt. Jeg ville holdt det for meg selv. Men det er kun du som kan vite hva som er det riktige for deg. Gjør det instinktet ditt forteller at du skal gjøre. Det vil være det riktige. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Så TS lyver på seg høyere sosial status ved å ikke være åpen om tidligere problemer? Høres litt rart ut for meg, men det kan jo hende det er slik det fungerer i dag.

Jeg har ingen negative erfaringer med å fortelle jentene jeg har vært sammen med om mine problemer. Men med tanke på det Vaniman skrev så kan det hende at det var det som førte til brudd, uten at det virker særlig sannsynlig. Jeg er av typen som tror at å snakke, hvertfall til en viss grad, om sin egen fortid og sine egne problemer fører til at man kommer nærmere hverandre.

Men, hvis jeg var det så ville jeg også ha vært varsom rund hva jeg forteller, det er ikke alle ting som er hensiktsmessig å fortelle for verken deg eller henne. Altså at du forteller ting som skaper forståelse er bra, men å balle på med hele livshistorien og sette seg selv i en offersituasjon ser jeg på som negativt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...