Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kjøpe halvpart av tomannsbolig med en del TG2. Potensiale for å gå på smell?


Anbefalte innlegg

Min bedre halvdel og jeg har sett på en halvdel av en horisontaldelt tomannsbolig. Byggeåret er 1937. Spørsmålet blir vel hvor lurt dette er, sett opp mot tilstandsrapporten. Jeg merker jeg er redd for å gå på smeller i hundretusen-kronersklassen.. Tilstandsrapporten sier følgende på TG2 (ikke noe TG3):

- Membran, vann- og avløpsrør på bad i hybel grunnet alder samt ventilasjonsspalte dør/terskel er ikke etablert. Vindu og listverk har også råteskader grunnet fukt.
- Membran, vann- og avløpsrør på bad i 1. etasje grunnet alder. Ventilasjonsspalte dør/terskel er ikke etablert.
- Vann- og avløpsrør på kjøkken i hybel samt i 1. etasje grunnet alder. ("Vannrør i boligen er vurdert til å ha en alder som tilsier at det er
begrenset/usikker restlevetid.", 
står det samme om avløpsrør.
- Dørbladet til innerdør ved soverom og gang grunnet den har kontakt med dørterskel/dørkarm og trenger justering.
- Ventilasjon i stue grunnet ingen ventilering.
- Etasjeskiller i stue i 1. etasje grunnet målt retningsavvik ("Det ble målt fra yttervegg og til motstående delevegg gang. Største nivåforskjell mellom to målepunkter er målt til 17mm. Totalt på hele målelengden er det målt 27mm. Målingene er foretatt i en eldre bygning og bør ses i den sammenheng. Skjevheter er mer påregnelige i eldre bygninger enn i nye. Årsaken til skjevhetene er ikke vurdert.")
- Varmtvannsbereder for 1.etasje og varmtvannsbereder for hybel grunnet alder.
- Vinduer og balkongdører/dører grunnet alder samt at kjøkkenvindu er punktert.
- Balkong grunnet rekkverkshøyde på 0,9 som er under dagens krav, alder samt stedvis råteskade ved himling skjørt. Tettesjiktet er skjult og ikke tilgjengelig for inspeksjon. Ut fra opplysninger gitt av selger vurderes alder til at det er begrenset/usikker restlevetid. Det betyr at tiltak vil være aktuelt innen rimelig tid.


All hjelp tas mot med stor takk.

Endret av d'espresso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...