Gå til innhold

Returnal ps5 frustrasjoner, tips og triks


Anbefalte innlegg

Hei. 
 

Tenkte å lage en tråd om returnal.

Mitt beste tips er å holde seg unna. Man får ikke lagret spillet før man har tatt 3 verdener.

Etter et par timer så var jeg på vei inn til første bossen for andre gang.

Spillet krasjet å maskinen avsluttet spillet, vipps så er man helt i begynnelsen igjen.
 

Så flott med et sånn 1990 opplegg der man ikke hadde mulighet for å lagre spillene, så kom memory cardene, men i 2021 på ps5 ber produsenten deg om å Putte maskinen i rest mode for å ta en pause, skjer det noe i mellomtiden er også alt tapt. 

Spørsmålet blir jo hva skjer etter første bossen er tatt, må man virkelig løpe helt igjennom brettet for og komme seg til andre verden? 


Har fullfør demon souls, men dette er enda verre når det kommer til lagring. 

Endret av raym123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Total tiden stemmer ikke helt da maskinen har stått på så jeg ikke mister progress, kjæreste og noe serier.

Er ikke så ille som du tror, mine 12 death var på første boss, så lærte jeg mekanikken i spillet med pluss og minus på parasites, ikke åpne alt jeg så etc. 

Skal du ha en enkel gjennomkjøring anbefaler jeg å oppgradere helse hele tiden, alt av heals (resins) du plukker opp når du har Max liv går mot å forlenge healthbar. Bare gjør alt av rom du kommer over jobb opp Health bar, mitt tips i det minste. 
 

Etter første boss så får du en nøkkel,  crimson key husker jeg rett så da kan du bare løpe til det rommet og skippe første boss. Tror første checkpoint kommer etter boss 3 er tatt men når du først kommer deg i det og får opp helsen så er spillet ikke så ille.

Min første tanke var at det virket hardcore, men prøv og feil i starten, så går det bra. ☺️
 

 

image.jpg

Lenke til kommentar

12 forsøk på bossen ja hehe, har vært der å feilet 3-4 ganger nå. 

Det med health er godt tips. 
Fant ut at hvis man kjøper astronaut figuren så får man en ekstra sjanse. 

Virker som det er litt random om man får med et bra våpen eller ikke etter å ha lootet overalt. 

Lenke til kommentar

Tror den biten med det oransje åpnes helt på slutten, en av de siste permanent man plukker opp husker jeg rett for jeg gikk gjennom spillet først uten å få åpnet noe selv. ☺️
 

ja astronaut er også en ting, tror ikke du vil trenge den senere hvis du spiller opp helsen og har en repair kit i tillegg, men skal si jeg hadde den alltid og jeg brukte 6 ether på de stasjonene man lagrer et liv (og samme område uten å trenge å lete seg på nytt kart om en dør), så en kan ha minst 2 liv, tror 3 for er en parasitt som funker sånn også som jeg hadde på siste delen. 
 

Sikkert litt flaks og uflaks hvordan en starter med våpen og rom også. ☺️

Lenke til kommentar

Brukte også for det meste electro pylon våpenet, om jeg fant et våpen 6 tier høyere men noe annet ventet jeg alltid med å bytte til jeg fant samme. Ellers ville jeg nok gått for assault, tyochama eller hva det er. Åpner opp andre våpen endgame tror jeg, aner ikke om det er tilfeldig som virket bra men når en finner noe som funker med spillestil så blir det enklere. ☺️

Lenke til kommentar
vampyrica skrev (32 minutter siden):

Tror den biten med det oransje åpnes helt på slutten, en av de siste permanent man plukker opp husker jeg rett for jeg gikk gjennom spillet først uten å få åpnet noe selv. ☺️
 

ja astronaut er også en ting, tror ikke du vil trenge den senere hvis du spiller opp helsen og har en repair kit i tillegg, men skal si jeg hadde den alltid og jeg brukte 6 ether på de stasjonene man lagrer et liv (og samme område uten å trenge å lete seg på nytt kart om en dør), så en kan ha minst 2 liv, tror 3 for er en parasitt som funker sånn også som jeg hadde på siste delen. 
 

Sikkert litt flaks og uflaks hvordan en starter med våpen og rom også. ☺️

Hvordan ser denne stasjonen ut som lager liv? Ja er veldig random hva man får, og det er ikke alltid astronauten er tilsalgs heller... Får skjeldent noe bra våpen, hvordan oppgraderer man egentlig våpnene?

Lenke til kommentar
1 minute ago, raym123 said:

Hvordan ser denne stasjonen ut som lager liv? Ja er veldig random hva man får, og det er ikke alltid astronauten er tilsalgs heller... Får skjeldent noe bra våpen, hvordan oppgraderer man egentlig våpnene?

Er en maskin med en mann med armene ut du går inn i. Samme symbolet på minimap også. Er en i hvert område

Lenke til kommentar
vampyrica skrev (Akkurat nå):

Er en maskin med en mann med armene ut du går inn i. Samme symbolet på minimap også. Er en i hvert område

Ahhh er det der du får brukt 6 ether ja, da blir det nok enklere å ta bossen!

Tok han nesten i sta men var nødt til å bruke astronauten før jeg kom meg ditt.. 

Skal ikke gi opp riktig enda, skal samle opp ether igjen, har kastet dem bort på automaten utenfor romskipet

Lenke til kommentar

Maskinen tar en copy av deg som du går inn så skulle du dø så starter du der. Nå fikk jeg ikke brukt den selv foruten en gang i starten men kom ut med våpen og ting jeg hadde på meg husker jeg rett. 
Ville anbefalt å vente å bruke maskin frem til boss og miniboss områder. Miniboss (3 waves) er merket med en stjerne over døra som betyr du blir låst i rommet til du har drept alle men er gjerne ofte en god ting og helse i de rommene så verdt å ta men er valgfritt 

Skal du safe helt så gjør alt foruten boss og det rommet og lag en kopi av deg. ☺️

Lenke til kommentar

Skjønner så hvis man dør starter man der, men bossen må man ta på nytt da?

Fader hadde maks en cm igjen av health baren på bossen nå, og han tok meg fordi jeg fant ikke astronauten denne runden heller, skal jeg klare det er jeg helt nødt til å ha med den, er sykt frustrerende å måtte spille dette første brettet om og om igjen. 
Kjenner at denne vanskelighetsgraden og grindinga for hver runde trekker ned litt, jeg som leste at demon souls var verre, men det kan jeg skrive under på at det er enklere faktisk enn returnal.

Lenke til kommentar
1 minute ago, raym123 said:

Skjønner så hvis man dør starter man der, men bossen må man ta på nytt da?

Fader hadde maks en cm igjen av health baren på bossen nå, og han tok meg fordi jeg fant ikke astronauten denne runden heller, skal jeg klare det er jeg helt nødt til å ha med den, er sykt frustrerende å måtte spille dette første brettet om og om igjen. 
Kjenner at denne vanskelighetsgraden og grindinga for hver runde trekker ned litt, jeg som leste at demon souls var verre, men det kan jeg skrive under på at det er enklere faktisk enn returnal.

Ja man starter der og må løpe til bossen igjen.

 

mtp gule forcefields trodde jeg det var noe jeg fikk når jeg var på slutten men en trenger en artifact som heter blade balancer for mer damage, liker ikke lese meg opp men kom til en lukket dør her nå, så måtte se årsak. Trenger mer power i sverdet. 
 

har du mulighet og finner pyloelectro våpen uansett level på første boss så bruk den om du er heldig, er som poison så livet går sakte ned. 
 

3 fasen så hopper han 2 ganger for meler attack så Dodge første så vent er kort øyeblikk og Dodge en gang til. Alternativt så Dodge fremover med å holde inne sirkel for lang Dodge når han kommer mot deg. Men bare pass på at han gjør 2 melee atracks siste fasen, dodge den første og vent et sekund eller noe og dodge igjen. Husk at alt av ting kan Dodges uten at du tar damage. 

Lenke til kommentar

Vel nå døde jeg egentlig ikke fra start til slutt, ja døde 12 ganger før og på første boss men ikke etter så jeg syntes alt ble enklere så det ble egentlig bare et langt run, ingen av de andre bossene var noe problem, men jeg passet på å hele tiden oppgradere helsen og artifacts. 
Ja og ta med en stor Health pack før du går inn i fight, spar den til det. ☺️

Lenke til kommentar
6 hours ago, raym123 said:

Takk for tips Vampyrica! Tok han endelig!!!
Hadde en del liv igjen siden jeg nettopp hadde brukt astronauten hehe.

Er andre bossen enda verre? 😂

 

0B6686F7-94BC-436A-BC2E-40C760B12E4B.jpeg

Grattis forresten ☺️
godt at du ikke ga opp som sikkert mange gjør, får jo en mestringsfølelse når du kommer lenger og lenger ☺️
 

Håper du koser deg med spillet mer nå ☺️
 

Pass på å ha rundt 6 Ethers på deg, er du i overskudd så kan du veksle inn 5 mot 200 oblites for å kjøpe stat buffs. 
 

Spilte et par timer nå og hadde dobbel helse, prøver å finne alt småtteriet så krasjet spillet 😂

Hadde det vært første runden hadde jeg blitt lite happy 😂

 

Lenke til kommentar
vampyrica skrev (3 timer siden):

Grattis forresten ☺️
godt at du ikke ga opp som sikkert mange gjør, får jo en mestringsfølelse når du kommer lenger og lenger ☺️
 

Håper du koser deg med spillet mer nå ☺️
 

Pass på å ha rundt 6 Ethers på deg, er du i overskudd så kan du veksle inn 5 mot 200 oblites for å kjøpe stat buffs. 
 

Spilte et par timer nå og hadde dobbel helse, prøver å finne alt småtteriet så krasjet spillet 😂

Hadde det vært første runden hadde jeg blitt lite happy 😂

 

Takker :) 

Får man brukt  6 ether for og kopiere seg selv i biome 2 også?

Ja det skjedde meg også etter å ha samlet masse, rett før jeg gikk inn til bossen avsluttet spillet seg. 
Leste at dem skal legge ut en oppdatering og muligens en save and quit funksjon kl 21 i dag. 

 

Andre verden ser pen ut, men virker enda farligere, er det noe du pleide å ta med deg fra første brett før du gikk inn i andre?

Kan jo selvsagt grinde skikkelig og ta med seg mye, men samtidig vil jeg bare løpe frem til portalen.

Lenke til kommentar

Veldig bra spill men dæven. Hadde et langt run i går, var klar til å ta Phrike. MEN så åpnet jeg en slik stor dør for å hente våpen i en kiste, skyter på et lys for å åpne seg. Idet jeg går inn lukker porten seg!! Ble innestengt, kom meg ikke ut. Så frustrerende, må være en bug.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...